چگونه با راه رفتن گوشی شارژ می شود؟

محققان دانشگاه ویسکانسن مدیسون موفق به توسعه تکنولوژی جدیدی شدند که می تواند گوشی شما را همزمان با راه رفتن شارژ کند.؛ما انسان‌ها به طور متوسط ۱۰ هزار گام در طول روز راه می رویم و همین امر این جرقه را در ذهن دانشمندان بوجود آورد. این محققان عنوان کردند این تکنولوژی می تواند برای …

محققان دانشگاه ویسکانسن مدیسون موفق به توسعه تکنولوژی جدیدی شدند که می تواند گوشی شما را همزمان با راه رفتن شارژ کند.؛ما انسان‌ها به طور متوسط ۱۰ هزار گام در طول روز راه می رویم و همین امر این جرقه را در ذهن دانشمندان بوجود آورد.
این محققان عنوان کردند این تکنولوژی می تواند برای افراد نظامی بسیار مفید و کاربردی باشد چرا که می تواند علاوه بر تامین انرژی برخی دستگاه‌های الکتریکی آن‌ها همچون رادیو، جی‌پی‌اس و عینک‌های دید در شب، برق را در منبعی مخصوص ذخیره کند تا بتوان از آن در موقعیت‌های اضطراری استفاده نمود.
“تام کراپنکین”از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در این خصوص عنوان می کند: گام‌هایی که انسان‌ها در طول روز برمی دارند، حاوی انرژی زیادی هستند. پیش‌بینی‌های ما نشان می دهد که هر کفش انسان می تواند تا ۱۰ وات الکتریسیته تولید کند که در مجموع با ۲۰ وات برق می توان، انرژی مورد نیاز برای بسیاری از دستگاه های مدرن امروزی را تامین کرد.
وی با اشاره به میزان انرژی مورد نیاز برای یک گوشی هوشمند که تقریباً کمتر از ۲ وات است، خاطرنشان کرد از برق تولید شده توسط این تکنولوژی تعبیه شده در کفش‌ها می توان برای شارژ دستگاه هایی همچون تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و همچنین چراغ قوه ها استفاده کرد.
این محققان از روش الکترووتینگ معکوس (Reverse Electrowetting) استفاده کردند. در این روش انرژی مکانیکی مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا