بررسی تبلت Iconia Tab ایسر

به گزارش خبرنگار موبنا، گرچه بسیاری از مشخصه‌های سخت افزاری این تبلت‌ها به پای محصولات رده‌بالا و گران‌قیمتی چون iPad mini و Nexus 7 نمی‌رسد، با این حال با دستگاهی بسیار کاربردی و ارزان‌قیمت طرف هستیم که نیازهای وبگردی و چندرسانه‌ای کاربران را مرتفع می‌سازد. طراحی شاید بدنه پلاستیکی این روزها باب طبع بسیاری از …

به گزارش خبرنگار موبنا، گرچه بسیاری از مشخصه‌های سخت افزاری این تبلت‌ها به پای محصولات رده‌بالا و گران‌قیمتی چون iPad mini و Nexus 7 نمی‌رسد، با این حال با دستگاهی بسیار کاربردی و ارزان‌قیمت طرف هستیم که نیازهای وبگردی و چندرسانه‌ای کاربران را مرتفع می‌سازد.
طراحی
شاید بدنه پلاستیکی این روزها باب طبع بسیاری از افراد نباشد. در طراحی و ساخت تبلت‌های Iconia B1 نیز، به مانند بسیاری از تبلت های میان‌قیمت و ارزان‌قیمت، از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده شده است.
تجربه کاربری ما نشان داد که این تبلت با وجود این بدنه، از استحکام خوبی برخوردار است و از همان ابتدا از نظر فیزیکی اعتماد شما را جلب خواهد کرد.
جک ۳.۵ میلی متری هدفون در بخش بالایی تبلت جاسازی شده و در قسمت زیرین تبلت نیز درگاه Micro-USB قرار گرفته است. در این بخش یک درپوش پلاستیکی نیز وجود دارد که روی شیار microSD را پوشانده است.
گرچه این درپوش کمی شکننده به نظر می‌رسد، با این حال به نظر ما فراهم آوردن امکان ارتقای حافظه به نوبه خود اهمیت زیادی دارد و طراحی این چنینی از سوی ایسر از توجیه لازم برخوردار است.
این کمپانی همچنین با تعبیه یک شیار سیمکارت در مدل Iconia B1 -711، امکان استفاده از سرویس‌های ۳G را برای مصرف کنندگان به همراه آورده است. لازم به ذکر است که در این سری از تبلت ها از درگاه HDMI خبری نیست.
متاسفانه این تبلت فاقد دوربین اصلی در پشت دستگاه است. با این حال، یک دوربین جلویی یا وبکم در گوشه سمت راست این تبلت تعبیه شده که به خوبی نیاز کاربران در مکالمات تصویری را برطرف می‌کند.
نمایشگر
در این سری از تبلت ها از پنل استاندارد LCD با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ بهره گرفته شده است. این رزولوشن، تراکم پیکسلی کمتری را نسبت به نسل اول نکسوس ۷ و Iconia A1 برای کاربران به همراه دارد. زاویه دید پایین نمایشگر نیز در مواقعی آزاردهنده خواهد بود. در مجموع شاید بتوان کیفیت متوسط نمایشگر را مهم‌ترین نقطه ضعف این سری از تبلت‌ها دانست. ضعفی که شاید بتوان از آن به خاطر سایر ویژگی‌های مثبت دستگاه از جمله کیفیت ساخت مناسب و قیمت نسبتا پایین، چشم‌پوشی کرد.
سخت افزار و نرم افزار
گرچه این تبلت از لحاظ نمایشگر حرف زیادی برای گفتن ندارد، با این حال، با در نظر گرفتن قیمت، از لحاظ سخت افزاری از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.
این سری از تبلت‌ها به یک پردازشگر چهار هسته ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز و یک گیگابایت رم مجهز شده‌اند.
این مشخصات سخت افزاری شاید در برابر محصولات رده بالای بازار زیاد چشمگیر به نظر نرسد.
با این وجود باید بدانید که سیستم عامل اندروید و بسیاری اپلیکیشن‌های کاربردی به بهترین شکل ممکن در این سری از تبلت‌ها اجرا می‌شوند.
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در این تبلت یک باتری ۲۶۴۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است که قادر است دستگاه را در هنگام پخش ممتد ویدیو تا حدود ۶ ساعت سرپا نگاه دارد.
این میزان کارکرد باتری برای تبلتی در این رده قیمتی نسبتا خوب است. البته باید توجه داشت که نسل اول نکسوس ۷ با شارژدهی حدود ۱۰ ساعت در وضعیت بهتری نسبت به Iconia B1 قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا