آدامس هم عوارض دارد!

یک دندانپزشک گفت: آدامس برای سلامتی دهان و دندان مضر بوده و هیچ مزیتی برای دندان‌ها ندارد. محمدهادی شفق اظهار کرد: کسانی‌که مداوم اقدام به جویدن آدامس می‌کنند سلامتی دهان و دندان‌های خود را به خطر می‌اندازند. وی تصریح کرد: افرادی که به صورت مستمر آدامس می‌جوند، ممکن است دچار بیماری‌های مفصل فک شوند. همچنین …

یک دندانپزشک گفت: آدامس برای سلامتی دهان و دندان مضر بوده و هیچ مزیتی برای دندان‌ها ندارد.

محمدهادی شفق اظهار کرد: کسانی‌که مداوم اقدام به جویدن آدامس می‌کنند سلامتی دهان و دندان‌های خود را به خطر می‌اندازند.

وی تصریح کرد: افرادی که به صورت مستمر آدامس می‌جوند، ممکن است دچار بیماری‌های مفصل فک شوند. همچنین گلوکز و ساکاروز موجود در آدامس‌ها موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

شفق افزود: امروزه آدامس‌ها دارای طعم‌ها و اسانس‌های مختلفی هستند که برای سلامت دهان مضر است و گاهی موجب ایجاد حساسیت بر روی گونه، زبان و لثه‌ها می‌شود. در بازار آدامس‌هایی با عنوان آدامس‌های بدون قند به فروش می‌رسد، اما در واقع تشخیص آنکه به طور حتم بدون قند است یا نه کار دشواری است.

نوشته های مشابه

این دندانپزشک تاکید کرد: تفاوتی میان مارک آدامس‌های خارجی و ایرانی وجود ندارد و همگی آنها برای سلامت دهان و دندان‌ها مضر هستند و آنچه درباره فواید آدامس برای دندان شنیده می‌شود، چیزی جز تبلیغات نیست.

وی افزود: همانطورکه در موارد فوق یاد شد، عوارض مخرب جویدن آدامس برای کسانی است که به طور مستمر اقدام به اینکار می‌کنند و فرد تنها با یک یا دو بار جویدن، دچار عوارض پوسیدگی دندان نخواهید شد.

شفق گفت: در برخی موارد گفته شده که جویدن روزی یک ساعت آدامس موجب ترشح بزاق و جلوگیری از بوی بد دهان می‌شود، اما این موضوع از نظر علمی اثبات نشده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا