حمله کیهان به نشریات اصلاح طلب

شاید عجیب باشد که وقتی به برخی نشریات شبه روشنفکری و به اصطلاح اصلاح طلب این روزها نگاه می‌اندازیم، به شدت مطبوعات شاهنشاهی را در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به خاطرمان می‌آید که بنا بر دستورات سرویس‌های امنیتی و جاسوسی  غرب، ناگهان رنگ عوض کرده بودند تا به خیال خود با رهبرتراشی و موازی‌سازی با …

شاید عجیب باشد که وقتی به برخی نشریات شبه روشنفکری و به اصطلاح اصلاح طلب این روزها نگاه می‌اندازیم، به شدت مطبوعات شاهنشاهی را در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به خاطرمان می‌آید که بنا بر دستورات سرویس‌های امنیتی و جاسوسی  غرب، ناگهان رنگ عوض کرده بودند تا به خیال خود با رهبرتراشی و موازی‌سازی با نهضت امام خمینی (رحمهًْ الله علیه)، برای آینده حضور آمریکا در ایران، فرصت بدست آورند.

در آن روزها، نشریات و مطبوعاتی که تا چندی قبل از کلام اعلیحضرت ملوکانه عدول نمی‌کردند و به جز تصاویر خاندان سلطنت، فقط عکس‌های رقاصه‌ها و هنرپیشگان مبتذل را در روی جلد و قصه‌های مستهجن آنها را داخل مجله کار می‌کردند، ناگهان از این روی به آن روی شده و تصاویر و عکس‌های مبارزان چپ اعم از بیژن جزنی و خسرو روزبه و کشته شدگان مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق را در روی جلد چاپ کرده و به جای سرگذشت رقاصه‌ها و کاباره نشینان، داستان‌های خیالی از ماجرای سیاهکل و امثال آن به چاپ رساندند.

برروی صفحه اول روزنامه‌های مهم آن دوران مانند کیهان و اطلاعات، خبرها و گزارش‌ها و عکس‌های سرکردگان جبهه به اصطلاح جبهه ملی و نهضت آزادی نقش بست و آخوندهای درباری را در کنار تصاویر امام قرار دادند، گویا که رهبری انقلاب اصلا به دست آن چهره‌های وابسته و مشکوک قرار دارد.

پس از پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و افشای اسناد آن بود که روشن شد چه طرح مفصل و دقیقی برای سوار شدن بر موج انقلاب تدارک دیده بودندکه بخشی از آن در جلد ۱۳ اسناد لانه جاسوسی آمریکا و در سندی که از دیدار مدیر مسئول وقت روزنامه کیهان (سناتور مصباح زاده) با سفیر آمریکا نقل می‌کند، آمده است.

حکایت این روزهای برخی از نشریات به اصطلاح اصلاح طلب و شبه روشنفکری است که گویا همان راه و مشی مطبوعات شاهنشاهی را دنبال کرده و در ایام منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روی جلد و داخل خود را پر می‌کنند از تصاویر و داستان‌ها و خاطرات نیروهای چپ مارکسیست و چهره‌های به اصطلاح ملی گرا و انسان در می‌ماند که این نشریاتی که همواره سنگ آمریکا را به سینه زده و برای مذاکره و رابطه با شیطان بزرگ سر و دست می‌شکنند چه کار با گروهها و سازمان‌های چپ مارکسیست داشته و دارند که ظاهرا تابلوی اصلی شان، مبارزه با امپریالیسم آمریکا بود؟! آن هنگام است که به کلام دوراندیشانه امام می‌رسیم که اینها چپ آمریکایی بودند!

حکایت همین شماره ماهنامه «اندیشه پویا»ست که با تصویر درشتی از صمد بهرنگی (نویسنده چپ گرای دوران شاه) برروی جلد و مطالبی درباره فعالیت‌های «بیژن جزنی» و «جبهه ملی» و «هما ناطق» و …در داخل منتشر شده و دم خروس آنگاه بیرون می‌افتد که در این شماره، مصاحبه‌ای هم با «بهمن فرمان آرا» (مدیر تولید شرکت سینمایی متعلق به اشرف پهلوی ) درج شده است! ملاحظه می‌فرمایید! بیژن جزنی و صمد بهرنگی (مبارزان چپ و مارکسیست علیه رژیم شاه) در کنار اشرف پهلوی ( فاسد‌ترین عنصر تبهکار همان رژیم شاه)!!

شاید این جمله‌ از مارکس باشد که پدیده‌های بی‌ریشه تاریخی، دوبار اتفاق می‌افتند؛ بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به شکل کمدی!! و این اتفاقی که برای نشریات زنجیره‌ای افتاده، شاید همان کمدی سخیف تاریخی باشد!!

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا