یک عکس دردسرساز

درهفدهمین قسمت از سریال «شهرزاد»، در یکی از صحنه‌ها در میان عکس چند تن از مبارزان سیاسی چپ روی دیوار، تصویر حسین شریعتمداری نیز دیده می‌شود که حواشی زیادی را درپی داشت. درپی این اتفاق و واکنش برخی رسانه‌ها به این موضوع، سید‌هادی رضوی که به‌عنوان سرمایه‌گذار این پروژه معرفی می‌شود، علاوه بر مصاحبه‌هایی که …

درهفدهمین قسمت از سریال «شهرزاد»، در یکی از صحنه‌ها در میان عکس چند تن از مبارزان سیاسی چپ روی دیوار، تصویر حسین شریعتمداری نیز دیده می‌شود که حواشی زیادی را درپی داشت. درپی این اتفاق و واکنش برخی رسانه‌ها به این موضوع، سید‌هادی رضوی که به‌عنوان سرمایه‌گذار این پروژه معرفی می‌شود، علاوه بر مصاحبه‌هایی که با برخی از رسانه‌ها انجام داد و از حسین شریعتمداری عذرخواهی کرد، نامه‌ای نیز خطاب به او نوشت. در بخشی از این نامه آمده بود: «استاد بزرگوار، من در مکتبی در مدارس مذهبی درس خوانده‌ام به نام شهدای موتلفه اسلامی و موظف به ادامه راه مبارز نستوه و جهادی آقای حبیب‌اله عسگراولادی هستم که شما را سردار قلم خطاب نمودند. جالب است عوامل سریال و به‌خصوص آقای حسن فتحی کارگردان مجموعه تلویزیونی شب دهم که خود را مشمول لطف شما بزرگوار در آن مجموعه می‌داند، از پاسی از شب گذشته با متوجه شدن این خطا بارها به این حقیر فرمودند که طی جلسه‌ای حضورا توضیح عرض عذرخواهی داشته باشند…» رضوی در بخش دیگری نوشته بود: «با جرأت می‌گویم ‌ای‌ کاش خدا به من هم روزی توفیق دهد درعرصه حمایت از انقلاب، حسین شریعتمداری دیگری و خار چشم دشمنان نظام مقدس باشم. چه کسی خوشش بیاید، چه کسی خوشش نیاید.» درپی انتشار نامه سید‌هادی رضوی در فضاهای مجازی و واکنش‌های بسیار به آن، حسن فتحی نیز نامه‌ای خطاب به سیدمحمد امامی، تهیه‌کننده سریال «شهرزاد»، نوشت که سایت رسمی این سریال آن را منتشر کرده است. نامه حسن فتحی به امامی به شرح زیر است: «جناب آقای سیدمحمد امامی- تهیه‌کننده محترم سریال شهرزاد؛ متاسفانه اخیرا انتشار مواضع رسانه‌ای افراد غیرمسئول درباره اینجانب و سریال شهرزاد موجب بروز مسائلی گشته است که در ارتباط با آنها تذکر چند نکته ضروری است:
١. بنابر روال و قاعده مرسوم، درصورت بروز هر موضوع شبهه‌برانگیز حسب مورد تنها تهیه‌کننده و کارگردان یک سریال، موظف به ادای توضیحات لازم و رفع ابهام در آن زمینه هستند. ٢. هرگونه اظهارنظر شخصی افراد مرتبط با سریال و نقل قول‌های کذب و بدون اطلاع از طرف اینجانب، مغایر با اخلاق و رفتار حرفه‌ای است. ٣. طرح اظهارنظرهای حاشیه‌ساز در رسانه‌ها و مآلاً طرح موضوعات سیاسی که مفهوما هیچ ارتباطی با داستان ساده و عاشقانه این سریال ندارد، خلاف انصاف بوده و تنها موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد. ٤. به سبب این‌که در بدو توافق برای ساخت این سریال، تصور نمودم تنها با جنابعالی به‌عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار، همکاری خواهم داشت، از این‌رو در کمال احترام اگر قرار باشد هر فردی به جز شما در مقام تهیه‌کننده در هر مورد دست به تفسیر ناصحیح از گفته و ناگفته‌های من بزند، با کمال احترام ناگزیرم از همکاری برای ساخت قسمت‌های بعدی سریال، انصراف بدهم تا به مصداق «گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری» قربانی موضع‌گیری‌های پرحاشیه این قبیل افراد نشوم.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا