خودرویی برای ویلچرنشین‌ ها +عکس

خودروی Explorer MXV که نوعی خودروی SUV است، با همکاری دو کمپانی BraunAbility و فورد در «ایندیانا»، به گونه‌‌ای طراحی شده استکه افراد معلولی که ویلچرنشین هستند به راحتی می‌توانند داخل آن سوار شوند. شاسی‌بلند یا SUV به گونه‌ای از خودروها می‌گویند که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این خودروها معمولا …

خودروی Explorer MXV که نوعی خودروی SUV است، با همکاری دو کمپانی BraunAbility و فورد در «ایندیانا»، به گونه‌‌ای طراحی شده استکه افراد معلولی که ویلچرنشین هستند به راحتی می‌توانند داخل آن سوار شوند.

شاسی‌بلند یا SUV به گونه‌ای از خودروها می‌گویند که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این خودروها معمولا دو دیفرانسیل هستند و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.

کمپانی فورد، این خودرو را نخستین SUV دنیا معرفی کرده که قابل استفاده برای معلولان است زیرا با ایجاد تغییراتی در آن، مانند مدل Chevy Suburban، توانسته امکان دسترسی راحت را برای ویلچرنشین‌ها فراهم کند.

کمپانی BraunAbility با توجه به اینکه تخصص‌اش در تولید خودروها و وسایل نقلیه مخصوص معلولان است، در همکاری با کمپانی فورد توانسته است چنین خودروی منحصر به فردی را تولید کند.

در خودروی Explorer MXV یک در کشویی تعبیه شده است که به صورت برقی کار می‌کند و علاوه بر این، سطحی شیب‌دار نیز دارد که ویلچر به آسانی از روی آن به داخل و خارج خودرو حرکت می‌کند. صندلی‌های این خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صندلی راننده و سرنشینان قابل جا‌به‌جایی است و می‌توان آنها را از خودرو خارج کرد.

خودرویی برای ویلچرنشین‌ ها +عکس

یک ‌دستگیره ‌دنده‌ای به چپ و راست حرکت می‌کند تا به فرد ویلچرنشین این امکان را بدهد که به عنوان راننده یا سرنشین داخل خودرو قرار گیرد. پایه قابل تغییر صندلی جلویی به فرد اجازه می‌دهد که هنگام سوار شدن، پایش را زیر صندلی پشتی قرار دهد.

خودرویی برای ویلچرنشین‌ ها +عکس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا