آقای همسایه در تله آدم‌ربایی تصادفی

اواسط بهمن‌ماه بود که مرد میانسالی به یکی از کلانتری‌های شهرستان قرچک مراجعه کرد و با شکایت خود ماجرای این پرونده را پیش‌روی پلیس قرار داد. او ماموران پلیس را درجریان یک سرقت و آدم‌ربایی خشن قرار داد و درباره جزییات آن گفت: «ساعت ١١ صبح سوم بهمن‌ماه بود. آن روز با خودروی پرایدم بین …

اواسط بهمن‌ماه بود که مرد میانسالی به یکی از کلانتری‌های شهرستان قرچک مراجعه کرد و با شکایت خود ماجرای این پرونده را پیش‌روی پلیس قرار داد. او ماموران پلیس را درجریان یک سرقت و آدم‌ربایی خشن قرار داد و درباره جزییات آن گفت: «ساعت ١١ صبح سوم بهمن‌ماه بود. آن روز با خودروی پرایدم بین فلکه اول و دوم خزانه تهران بودم و قصد داشتم مثل هر روز مسافرکشی کنم. درست در ترمینال جنوب بود که دو جوانی که هیچ‌کدامشان را نمی‌شناختم، به مقصد جنت‌آباد خودروی مرا به صورت دربست کرایه کردند. آنها حدود ٣٠‌سال سن داشتند که با موافقت من سوار خودروام شدند. ما حرکت کردیم و بعد از طی مسافتی ناگهان این دونفر با چاقو، اسپری اشک‌آور و شوکر به من حمله‌ور شدند. خیلی شوکه شده بودم. آنها از من خواستند به مسیرم ادامه بدهم و گفتند اگر به خواسته آنها عمل نکنم، مرا به قتل می‌رسانند. همان‌طور که مسیر را می‌رفتیم، در یک محیط خلوت از من خواستند خودرو را متوقف کنم. پس از آن، این دونفر دست‌وپایم را بستند و به چشمانم چشم‌‌بند زدند. ٥ساعتی از این ماجرا و تهدیدهای این دونفر گذشت و آنها مرا به شدت کتک زدند و دندان‌هایم را هم خرد کردند تا این‌که من را درون کانال آب در قرچک رها کردند. بعد از آن بلافاصله از آن‌جا فرار کردند. من هم درحالی ‌که در کانال آب گیر افتاده بودم، درنهایت توانستم با کمک کارکنان کارخانه «آب شیرین‌کن» نجات پیدا کنم. وقتی از آن کانال بیرون آمدم، متوجه شدم مردان ناشناس علاوه بر خودروام، دسته چک، موبایل، کارت‌های بانکی و سند منزلم که داخل داشبورد خودرو بود را دزدیده‌اند.»
این مرد میانسال در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: «سه روز بعد از این ماجرا این دونفر با من تماس گرفتند و گفتند که اگر تا ١٢ساعت دیگر سه‌میلیون تومان پول به آنها ندهم، خودروام را دیگر پس نخواهند داد. آنها همچنین من و اعضای خانواده‌ام را تهدید به قتل کردند و گفتند از خودروام برای حمل موادمخدر استفاده می‌کنند. برای همین به شدت ترسیدم و تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.»
با اعلام این شکایت موضوع در دستورکار ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت و تلاش برای شناسایی این مردان خشن آغاز شد. در ادامه با توجه به این‌که وقوع این آدم‌ربایی در تهران اتفاق افتاده بود پرونده به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد و به دستور بازپرس تلاش برای دستگیری دو متهم آغاز شد. درحالی‌ که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، شاکی بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و گفت: «وقتی موضوع را برای چند نفر از اهالی محل تعریف کردم و مشخصات سارقان را دادم، تازه متوجه شدم که یکی از آنها از بچه محل‌ها و همسایه ماست ولی من او را هنگام سرقت نشناخته بودم. گویا این پسر سابقه‌دار است و قبلا هم از این کارها کرده است.»
بنابراین با این اظهارات درنهایت با استفاده از چهره‌نگاری‌هایی که توسط شاکی پرونده انجام شد، متهم اصلی شناسایی و پس از دستگیری او همدستش نیز شناسایی و دستگیر شد. این دو متهم صبح دیروز در مقابل بازپرس پرونده قرار گرفتند و جزییات ماجرا را بیان کردند.
حامد ٢٢ساله با اعتراف به دزدیدن مرد میانسال به بازپرس مدیر روستا گفت: «به دلیل مشکلات مالی که داشتم، با یکی از دوستان معتادم در میدان شوش صحبت کردم و قرار شد برای حل مشکلات مالی‌مان خودرو سرقت کنیم. به همین دلیل با دوستم به سمت ترمینال جنوب رفتیم و در آن‌جا بعد از زورگیری از مرد میانسال خودرو او را سرقت کردیم اما درست هنگام سرقت بود که من متوجه شدم او همسایه ماست. خیلی ترسیده بودم ولی تصور می‌کردم او مرا نشناخته است. با توجه به رفتارهایش هم مطمئن شدم که او مرا اصلا نشناخته است.»
متهم دیگر این پرونده نیز که ٣٢‌سال سن دارد، در اعترافاتش به بازپرس گفت: «بعد از این‌که از مرد میانسال را مورد تهدید قرار دادیم، وی را در کانال آبی در شهرستان قرچک رها کردیم و در این آدم‌ربایی از شوکر و چاقو استفاده کردیم.» با اعتراف دو متهم این پرونده به آدم‌ربایی و سرقت، به دستور محسن مدیر روستا بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران آنها به اتهام ایراد جرب و جرح عمدی و آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار دراختیار اداره پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا