۴ میلیون بشکه نفت ایرانی در راه اروپا

رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح روز شنبه، ۲۴ بهمن، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت آینده چهار میلیون بشکه نفت خام ایران برای ارسال به پالایشگاه‌های اروپا بارگیری می‌شود. به گفته آقای جوادی ارسال این محموله که در سه نفتکش بارگیری می‌شود، اولین صادرات رسمی نفت ایران به اروپا بعد از اجرای …

رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح روز شنبه، ۲۴ بهمن، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت آینده چهار میلیون بشکه نفت خام ایران برای ارسال به پالایشگاه‌های اروپا بارگیری می‌شود. به گفته آقای جوادی ارسال این محموله که در سه نفتکش بارگیری می‌شود، اولین صادرات رسمی نفت ایران به اروپا بعد از اجرای توافق هسته‌ای خواهد بود.
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: دو میلیون بشکه از سوی شرکت توتال فرانسه خریداری شده و دو میلیون بشکه دیگر را هم دو شرکت روسی و اسپانیایی خریده‌اند. از تابستان سال ۲۰۱۲ میلادی و همزمان با آغاز تحریم‌های نفتی و بانکی غرب علیه ایران، فروش نفت خام این کشور به شدت کاهش یافت.
بعد از اجرای برجام و در جریان سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به فرانسه، شرکت نفتی توتال قراردادی را برای خرید حدود ۱۵۰ هزار بشکه نفت در روز با ایران امضا کرد. وزارت نفت ایران پیشتر اعلام کرده بود که دستور افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت برای دوره بعد از تحریم‌ها صادر شده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا