گوگل سرویس Picasa را تعطیل می‌کند

به گزارش موبنا، غول اینترنتی جهان سال گذشته خدمات مجزایی را با نام Google Photos عرضه کرد که به صورت مستقل از Picasa فعالیت می‌کرد و هر دو آنها مشترکان خود را در اختیار داشتند. پس‌ از مدت‌های طولانی تحلیل و بررسی موقعیت سرویس قدیمی گوگل در بازار جهانی، این شرکت سرانجام تصمیم گرفت Picasa …

به گزارش موبنا، غول اینترنتی جهان سال گذشته خدمات مجزایی را با نام Google Photos عرضه کرد که به صورت مستقل از Picasa فعالیت می‌کرد و هر دو آنها مشترکان خود را در اختیار داشتند.

پس‌ از مدت‌های طولانی تحلیل و بررسی موقعیت سرویس قدیمی گوگل در بازار جهانی، این شرکت سرانجام تصمیم گرفت Picasa را بازنشسته کند تا به صورت ویژه بر Google Photos تمرکز داشته باشد.

به هر حال می‌توان گفت این تصمیم عاقلانه‌ای است که دو سرویس تصویری مستقل در کنار یکدیگر فعال نباشند و کاربران آنها به صورت یکجا خدمات مورد نیاز خود را در اختیار بگیرند.

گوگل هنوز اعلام نکرده است از چه تاریخی Picasa را برای همیشه تعطیل می‌کند و البته گفته شده است که این اقدام چند ماهی به طول می‌انجامد.

گوگل اعلام کرد از تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ اپلیکیشن Picasa برای رایانه‌های رومیزی پشتیبانی نمی‌شود. نسخه ویژه این سرویس مبتنی بر وب هم تا تاریخ یک مه ۲۰۱۶ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. البته پس از این تاریخ کاربران باز هم می‌توانند تصاویر خود را مشاهده کنند، آنها را دانلود کنند یا آلبوم‌های خود را پاک کنند. ولی امکان ایجاد آلبوم جدید و ساماندهی آنها وجود ندارد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا