فیلم/ دیدار تاریخی سران کلیساهای کاتولیک و ارتدوکس پس از هزار سال

هر دو رهبر در این ملاقات ۲ ساعته که پس از هزار سال رخ داد، نگرانی خود را از وضعیت مسیحیان در خاورمیانه، آفریقا و آسیا اعلام کردند و درباره گسترش جنگ و تروریسم هشدار دادند. کلیسای ارتدوکس در ۱۴ شاخه مختلف انشعاب پیدا کرده و بزرگ‌ترین شاخه آن کلیسای ارتدوکس روسیه است که حدود …

هر دو رهبر در این ملاقات ۲ ساعته که پس از هزار سال رخ داد، نگرانی خود را از وضعیت مسیحیان در خاورمیانه، آفریقا و آسیا اعلام کردند و درباره گسترش جنگ و تروریسم هشدار دادند.

کلیسای ارتدوکس در ۱۴ شاخه مختلف انشعاب پیدا کرده و بزرگ‌ترین شاخه آن کلیسای ارتدوکس روسیه است که حدود ۱۵۰ میلیون پیرو دارد. پیروان کلیسای کاتولیک نیز حدود یک میلیارد نفر برآورد می‌شود. در سال‌های اخیر رهبر کاتولیک‌های جهان چندین بار با نمایندگان مختلف کلیساهای ارتدوکس ملاقات کرده، اما دیدار با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه برای نخستین‌بار انجام گرفته است.
با این که دیدار دو رهبر مسیحی تحولی اساسی به شمار می‌رود، اما دو کلیسا هنوز درباره موضوعاتی مانند غرب اوکراین اختلاف نظر دارند. کلیسای ارتدوکس روسیه آن را قلمرو خود می‌داند و از نفوذ کلیسای کاتولیک در آن منطقه ناراضی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا