لیست هاشمی برای خبرگان

مطهره شفيعي: بر كسي پوشيده نيست كه هاشمي چه فداكاري‌هايي براي به ثمر رسيدن انقلاب كرده است و اكنون هم كه نسبت به برخي انحرافات از آن آرمان‌ها گلايه دارد اما تاكيد مي‌كند حضور باشكوه در راهپيمايي ۲۲بهمن مانع خطاها خواهد شد. وی همچنين گفته است:«نبض تاريخ به تندي مي‌زد و چرخ زمانه به سرعت …

مطهره شفيعي: بر كسي پوشيده نيست كه هاشمي چه فداكاري‌هايي براي به ثمر رسيدن انقلاب كرده است و اكنون هم كه نسبت به برخي انحرافات از آن آرمان‌ها گلايه دارد اما تاكيد مي‌كند حضور باشكوه در راهپيمايي ۲۲بهمن مانع خطاها خواهد شد. وی همچنين گفته است:«نبض تاريخ به تندي مي‌زد و چرخ زمانه به سرعت مي‌چرخيد و در كشور دو دولت بود، يك دولت از سوي رژيم پهلوي، براي ادارات و سازمان‌ها بود و يك دولت از سوي امام(ره) و براي مردم بود.» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر توكل امام(ره) بر خداوند و اعتقاد به نقش مردم، به سوره فتح اشاره كرد و گفت: «حضور فوج فوج مردم در خيابان‌ها بود كه دل‌هاي حاكمان رژيم پهلوي را به لرزه انداخت و امام هم در تعابير خود تاكيد مي‌كردند كه نصر اين انقلاب با ترس رژيم پهلوي سرعت گرفت.» هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر مردمي بودن انقلاب در جامعه و حضور مردم در راهپيمايي ۲۲بهمن، گفت: «مردم وطن و انقلاب اسلامي را دوست دارند و شايد از بعضي‌ها انتقاد داشته باشند، اما پاي اصول نظام ايستاده‌اند.» وي افزود: «شرط تداوم انقلاب اعتماد به مردم است. نبايد از مردم بترسيم. اين مردم به ضدانقلاب رأي نمي‌دهند و به كساني رأي مي‌دهند كه از لحاظ مادي و معنوي به مردم، انقلاب و كشور خدمت مي‌كند.» هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: «بايد در اقيانوس مردم شنا كرد و نمي‌شود با حيله مردم را فريب داد و بايد دل مردم را آرام كرد.» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به همراهي مردم با انقلاب در انتخابات سال ۹۲ اشاره كرد و گفت: «با هوشياري مردم، كساني كه قبلا ايران را تهديد مي‌كردند، فهميدند مردم ايران ضمن حفظ انقلاب، مي‌خواهند با جهان ارتباط داشته باشند و به مذاكرات برگشتند.» وي با ابراز تعجب از اظهارنظر برخي‌ها درباره مسائل كشور و مواضع جمهوري اسلامي، گفت: «مثلا وقتي مسجل شد كه تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران برداشته مي‌شود، بعضي‌ها در كشور مي‌گفتند ما قدر نعمت تحريم‌ها را ندانستيم!» هاشمي‌رفسنجاني اينگونه اظهارنظرهاي شتابنده را به خاطر نگراني از افزايش اعتبار دولت در جامعه دانست و افزود: «اين‌ گروه به خاطر باز شدن راه نگران شدند كه مبادا رأي مردم در انتخابات اسفند براي كساني باشد كه مخالف مواضع آنان هستند، در حالي كه انتخابات، يك عرصه ملي است و نبايد در ايام تبليغات و قبل از آن، كارهاي تخريبي كنند.» وي تاکید کرد: «فصل انتخابات، فصل مناسبي براي تقويت روابط مردم با نظام است و اگرچه بعضي از كساني كه مي‌توانستند در صحنه باشند، نيستند اما مردم با هوشياري راهي را براي آينده نظام ترسيم مي‌كنند كه مشكلات به سمت حل تدريجي برود.» وي تفكرات بعضي‌ها را كه رأي مردم را زينتي و تشريفاتي مي‌دانند، خطرناك دانست و گفت: «مگر ما از آسمان آمده‌ايم؟! ما از همين مردم هستيم و تاكنون با خواست و رأي مردم بوده‌ايم و براي تداوم حضور ما نيز مردم بايد نظر بدهند.»

ستايش لبيك به دعوت بزرگان

روز پنجشنبه متفاوتي داشت؛ از يك سو مورد استقبال مردمي قرار گرفت كه متوجه حضور او در راهپيمايي ۲۲بهمن شده بودند و از سوي ديگر هراس تندروها از راي آيت‌ا… در انتخابات مجلس خبرگان با اقداماتشان اعم از جمع‌آوري بنرها و شعارهايشان مشخص بود. روز پنجشنبه آيت‌ا… هاشمي به آنچه از ملت خواسته بود خود زودتر جامه عمل پوشانيد و به صفوف راهپيمايان پيوست. ساعت از ۱۰:۳۰ گذشته بود كه رسانه‌ها خبري مبني بر پيوستن آيت‌ا… هاشمي به جمع مردم از خيابان آزادي تقاطع وليعصر را منتشر كردند. هاشمي مانند هميشه با لبخند به خيل جمعيت پيوست و لبيك به درخواست خود و ديگر بزرگان كشور را ستود.

جمع‌آوري بنرها با عكس هاشمي

اما در جريان راهپيمايي ۲۲بهمن اتفاقي رخ داد كه اذهان را به خود مشغول كرد. بامداد روزپنجشنبه كليه بنرهاي فهرست خبرگان ٩۴ كه حاوي تصوير مقام معظم رهبري، آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني، رئيس‌جمهور و يادگار امام بود، از مسيرهاي راهپيمايي ٢٢ بهمن جمع‌آوري شد. «ايلنا» با انتشار اين مطلب نوشت؛ جمع‌آوري بنرهاي اين فهرست توسط برخي نيرو‌ها در حالي صورت گرفت كه امروز نخستين روز تبليغات قانوني انتخابات خبرگان محسوب مي‌شود و در اين بنر‌ها بدون انتشار اسامي كانديدا‌ها بر اصل شركت در انتخابات با استفاده از آيات قرآن و تصاوير شخصيت‌هاي نظام كه دو تن از آنان، آيت‌ا… هاشمي و دكتر حسن روحاني كانديداي انتخابات هستند، تاكيد شده بود. اين در حالي است كه تبليغات وسيع اصولگرايان با پوسترهاي زرد رنگ در روز ۲۲ بهمن از حاشيه‌هاي عجيب بود؛ بايد دانست
هنوز زمان تبليغات انتخابات مجلس شوراي اسلامي آغاز نشده است.

نامه ستاد هاشمی به وزارت کشور

پس از جمع‌آوری بنرهای ستاد مردمی آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی در ۲۲بهمن، این ستاد طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار روشن شدن علت اقدامات برخی نیروها در جمع‌آوری بنرهای قانونی و دستگیری چندساعته تعدادی از جوانان همکار ستاد شد. در این نامه آمده است: «ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات دولت خدمتگزار در برگزاری انتخابات پیش رو، به اطلاع می رساند در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، کلیه بنرهای انتخاباتی این ستاد که شامل آیه ای از قرآن کریم تصاویر رهبر انقلاب، ریاست جمهوری، یادگار امام(ره)، آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی و سخنی از امام خمینی(ره) بود، بدون اطلاع و ارائه حکم قضائی توسط برخی افراد جمع‌آوری شده و تعدادی از همکاران این ستاد به دلیل توزیع بروشورهای این ستاد دستگیر و بروشورها نیز توقیف شدند که البته افراد دستگیر شده با مساعدت مسئولان ظرف چند ساعت آزاد شدند. لذا با توجه به آنکه اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد به طور کامل درچارچوب قوانین و مقررات بوده، خواهشمند است نسبت به بررسی و روشن شدن دلیل این اقدامات، مسترد کردن بنرها و بروشورهای این ستاد دستورهای لازم را مبذول فرمایید.»

فهرست خبرگان مورد حمايت هاشمي

۴۶ نامزد در سراسر کشور در لیست خبرگان ،خبرگان ٩٤ خواهند بود. فهرست مورد حمایت آیت ا… هاشمی رفسنجانی، قرار بود روز جمعه همزمان با سخنرانی ایشان در صداوسیما منتشر شود. نام این فهرست «خبرگان ٩٤ – خبرگان مردم» است و شامل ١٦ نام در استان تهران و حدود ۳۰ نفر در سایر حوزه‌های انتخابیه است.این در حالی است که همزمان با پخش سخنان آيت ا… هاشمي رفسنجاني از صدا وسيما ، فهرست خبرگان مردم كه مورد حمايت ايشان است، منتشر شد. در فهرست استان تهران خبرگان مردم ، نام ١٦ تن از كانديداهاي خبرگان رهبري در استان تهران، به این شکل درج گرديده است: اكبر هاشمي رفسنجاني،حسن روحاني،ابراهيم اميني، محمد امامي كاشاني، محمود علوي ،محمد علي موحدي كرماني، ابوالفضل ميرمحمدي، محمد محمدي نيك(ري شهري)، محسن قمي، محمدعلي تسخيري، محمد سجادي عطا آبادي، قربانعلي دري نجف آبادي، هاشم بطحايي، محمدحسن زالي ( فاضل گلپايگاني)، علي ناصري يزدي و محسن اسماعيلي. لازم به ذکر است فهرست خبرگان مردم در ساير استان ها در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.

تندروها بيكار نبودند!

مانندهميشه مخالفان اعتدال و تدبير آيت‌ا… هاشمي در روز پنجشنبه بيكار ننشستند و به انتشار اخبار كذب با هدف كمرنگ كردن استقبال گسترده از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداختند. مثلا تسنيم نوشت: «سال‌هاي گذشته به هنگام ورود آيت‌ا… هاشمي به جمع راهپيمايان، معمولا بخشي از راهپيمايان شعارهايي در اعتراض و انتقاد به برخي رفتارها و مواضع وي سر مي‌دادند. امسال به هنگام ورود رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به جمع راهپيمايان حدود ۲۰۰نفر كه احتمالا از صبح پنج شنبه براي حمايت از هاشمي در محل پيوستن وي به جمع راهپيمايان جمع شده بودند با شعار هاشمي، هاشمي حمايتت مي‌كنيم و هاشمي، هاشمي خدا نگهدار تو وي را تا خيابان قريب بدرقه كردند،                                   اما تبليغات انتخاباتي هاشمي در راهپيمايي ۲۲بهمن با واكنش راهپيمايان تهراني مواجه شد. راهپيمايان تهراني پس از مشاهده اين صحنه با شعار «هاشمي، هاشمي، بصيرت، بصيرت» به حاميان آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني كه به نظر مي‌رسيد سازماندهي شده‌اند، واكنش نشان دادند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در نهايت با كمك نيروهاي انتظامي و امنيتي از تقاطع خيابان قريب راهپيمايي ۲۲ بهمن را ترك كرد.» جالب است كه اين خبر كذب را تنها تسنيم گزارش كرده و ساير رسانه‌ها اشاره‌اي بدان نداشتند و تنها به استقبال بالاي راهپيمانان از هاشمي اشاره كرده‌اند. طبيعي است كه تسنيم و بخشي از اصولگرايان طاقت مشاهده محبوبيت آيت‌ا… هاشمي را نداشته باشند كه روز به روز هم افزايش پيدا مي‌كند. برخي تندروها شانتاژ مي‌كردند آيت‌ا… هاشمي در راهپيمايي ۲۲بهمن حضور پيدا نكند اما هاشمي آمد تا به آنها بگويد كه فداكاري‌ها و ايثارهاي او در مسير پيروزي انقلاب پس از اين هم براي تداوم آن ادامه خواهدداشت و تندروهاي انقلاب نديده بهتر است به فكر رفع مشكلات اردوگاه خودشان باشند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا