تعویض داور از ترس رسوایی

درنهایت بانوی پیر، آن بازی و فصل را از دستان اینتر مدعی ربود و سال‌ها بعد نام چیکارینی در بین افراد مظنون به تبانی با موجی، رئیس وقت یوونتوس دیده نشد! جنجال جدید پس از ١٨ سال، بار دیگر یوونتوس در بازی برگشت فصل، یک رقابت فینال‌گونه این‌بار با ناپولی صدرنشین را در پیش دارد. …

درنهایت بانوی پیر، آن بازی و فصل را از دستان اینتر مدعی ربود و سال‌ها بعد نام چیکارینی در بین افراد مظنون به تبانی با موجی، رئیس وقت یوونتوس دیده نشد!
جنجال جدید
پس از ١٨ سال، بار دیگر یوونتوس در بازی برگشت فصل، یک رقابت فینال‌گونه این‌بار با ناپولی صدرنشین را در پیش دارد. قرار بود نیکولا ریتزولی، داور فینال جام‌جهانی ٢٠١٤ بازی امشب ورزشگاه المپیک تورین بین ناپولی صدرنشین و یوونتوس رده دومی را قضاوت کند، اما به دلیل مشکلات عضلانی او، وظیفه سنگین به داوری به نام اورساتو سپرده شد. البته این فقط ظاهر ماجراست. اخیرا یکی از اعضای شبکه تلویزیونی «مدیاست» اعلام کرده ریتزولی به دلیل اتهام اثبات شده حمایت از یوونتوس در برخی از بازی‌های فصل جاری تحت فشار بود و از ترس ضایع شدن حق ناپولی در بازی برگشت به بهانه‌ای، او را از این بازی کنار گذاشتند. هنوز این افشاگری مورد تایید قرار نگرفته اما با مرور فصل جاری به سرنخ‌هایی درباره سوت زدن برخی صحنه‌های مشکوک و ٥٠- ٥٠ به نفع یوونتوس در قضاوت‌های بهترین داور حال حاضر ایتالیا می‌رسیم. البته قضاوت اورساتو هم قطعا بی‌حرف و حدیث نخواهد بود، با این حال به نظر می‌رسد با انتخاب داور جدید به نوعی ترحمی در حق ناپولی صورت گرفته است!
جدالی حیاتی
یوونتوس پس از کسب رکورد ١٣ پیروزی متوالی، فاصله ٢ امتیازی چند هفته اخیر خود با ناپولی صدرنشین را حفظ کرده و دیگر این هفته لازم نیست برای تحقق فانتزی هوادارانش، منتظر نتیجه بازی تیم جنوبی باشد. پرافتخارترین تیم ایتالیا با پیروزی در بازی ساعت ١٥: ٢٣ امشب برای نخستین‌بار در فصل جاری به صدر می‌آید. آن وقت اگر اندازه پیروزی‌های متوالی این فصل(١٣ عدد) پیروز شود، ناپولی در صورت برتری در همه بازی‌های بعدی هم رویای نخستین قهرمانی در لیگ از ‌سال ١٩٩٠ را پایان یافته می‌بیند. در این صورت، یووه برای پنجمین‌بار متوالی نشان اسکودتو را از آن خود می‌کند. همه این اتفاقات تنها در صورت رقم خوردن معادلات درون میدان شکل می‌گیرد وگرنه بارها و بارها فوتبال ایتالیا بابت مکالمات تلفنی شب قبل از بازی روسای تیم‌ها با داوران ضربه خورده و حیثیت خود را بر باد رفته دیده است!

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا