ربودن نوزاد دختر از یک بیمارستان

پس از وقوع این حادثه، بلافاصله تمام فضاهای بیمارستان ١٧ شهریور مشهد پلمب شده و در تصاویر دریافتی از دوربین‌های این بیمارستان توسط نیروهای حراست این واحد درمانی فرد رباینده شناسایی شد و این تصاویر دراختیار تیم کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی قرار گرفت که با دستور ویژه سرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی …

پس از وقوع این حادثه، بلافاصله تمام فضاهای بیمارستان ١٧ شهریور مشهد پلمب شده و در تصاویر دریافتی از دوربین‌های این بیمارستان توسط نیروهای حراست این واحد درمانی فرد رباینده شناسایی شد و این تصاویر دراختیار تیم کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی قرار گرفت که با دستور ویژه سرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی کار شناسایی فرد رباینده آغاز شد.
كارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تحقيقات خود را از كاركنان و مسئولان بيمارستان آغاز و به طور همزمان تمامي مبادي ورودي و خروجي شهر مشهد نيز با كنترل و مراقبت هاي دقيق تحت نظر پليس قرار گرفت.
پرستاران اين مركز درماني در تحقيقات پليس اظهار داشتند زن جوان چندي قبل به آنها مراجعه و ادعا كرد براي زن برادرش كه بچه دار نمي شود يك نوزاد مي خواهد و اگر فردي مايل به تحويل فرزندش باشد حاضر هستند در شرايطي كه به توافق برسند نوزاد را تحويل بگيرند.اما كاركنان بيمارستان اظهارات اين زن را جدي نگرفته  بودند و شماره تلفن او را نزد خود نگهداري نكردند.
با به دست آمدن اين سرنخ، كارآگاهان به بيمارستان هاي ديگر مراجعه و با همكاري رئيس يکي از بيمارستان هاي مشهد مشخص شد این زن  به مطب يكی از كارشناسان مامايي اين مركز درماني مراجعه و اظهارات مشابهي مبني بر اعلام آمادگي براي خريد نوزاد را داشته است.
٣٠ ساعت تلاش بي وقفه كارآگاهان اطلاعات جنايي و مسئولان اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي بدون لحظه اي تعلل ادامه يافت، با توجه به اينكه موضوع ربايش نوزاد از مادرش مخفي نگهداشته شده بود و احتمال مي رفت در صورت پيدا نشدن نوزاد خطرهاي جبران ناپذيري به اين مادر جوان وارد شود كارآگاهان موضوع را پيگيري می کردند.
تمام شواهد و ادله اي كه به دست آمده بود بسيار دقيق كنار هم چيده شد و كارآگاهان توانستند با ردزني هاي گسترده و تحقيقات ميداني وسيع و همچنين همكاري مسئولان دو تا از بيمارستان هاي مشهد ، عامل ربايش را شناسايي و تحت تعقيب قرار دهند.
ردزني هاي گسترده پليس تا پاسي از شب بيست و يكم بهمن ماه ادامه يافت تا اینکه  كارآگاهان خانه  متهم مورد نظر را شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي اين زن جوان را در حاليكه همسرش از موضوع آدم ربايي خبر نداشت و با ديدن ماموران انتظامي شوكه شده بود، دستگير كردند.
رباینده که زنی ٤٥ساله است، بازداشت شده و دراختیار اداره آگاهی قرار گرفته و وی در اعترافات اولیه اعلام کرده این نوزاد را برای همسر برادرش که فاقد فرزند بوده، می‌خواسته است. او ادعا داشت که زن برادرش بچه‌ای را به فرزندی قبول کرده بود اما به تازگی پدر و مادر بچه پیدا شده و فرزند را از وی گرفته و او دچار افسردگی شده است، به همین خاطر برای کمک به او تصمیم گرفته یک نوزاد از بیمارستان بردارد.
این زن به همین سبب در فرصت مناسب با همکاری بستگانش نوزاد را از بیمارستان ربوده و به زن برادرش تحویل می‌دهد که البته هنوز این ادعا به اثبات نرسیده است.
مادر این نوزاد به ‌دلیل شرایطی که داشت، از این اتفاق مطلع نشده بود. هم‌اکنون حال پدر و مادر هم مساعد است و مادر و نوزاد درحال ترخیص از بیمارستان هستند؛ در این زایمان دومین فرزند این خانواده متولد شد و فرزند اول این زوج هم دختر است.
هشدار پلیسی
به نظر مي رسد آموزش هاي ايمني و مراقبتي به كاركنان مراكز درماني نيز در قالب بسته هاي امنيتي و حفاظتي بايد با جديت و توجه بيشتري مدنظر قرار گيرد چرا كه اگر پرستاران بخش نوزادان بيمارستان مذكور در مواجهه با فردي كه تقاضاي خريد نوزاد دارد توجه بيشري نشان مي دادند از وقوع چنين واقعه اي پيشگيري مي شد و اميدواريم در اين زمينه نيز شاهد گام هاي موثر و همكاري هاي پيشگيرانه باشيم.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا