قتل مرموز یک معلم ایرانی‌‌تبار در آلمان

او در بین شاگردان و همکاران خود محبوب بود. اداره پلیس برای یافتن قاتل یا قاتلان این معلم «کمیسیونی ویژه» تشکیل داده است. رسانه‌‌های آلمان این معلم آلمانی ایرانی‌‌تبار را مهدی معرفی کرده‌‌اند. او ۵۵‌سال داشته و در یکی از دبیرستان‌‌های شهر سله (Celle) ریاضی، فیزیک و شیمی تدریس می‌کرده است. شهر سله در ایالت …

او در بین شاگردان و همکاران خود محبوب بود. اداره پلیس برای یافتن قاتل یا قاتلان این معلم «کمیسیونی ویژه» تشکیل داده است.
رسانه‌‌های آلمان این معلم آلمانی ایرانی‌‌تبار را مهدی معرفی کرده‌‌اند. او ۵۵‌سال داشته و در یکی از دبیرستان‌‌های شهر سله (Celle) ریاضی، فیزیک و شیمی تدریس می‌کرده است. شهر سله در ایالت نیدرزاکسن واقع شده‌ و حدود ۷۰‌هزار نفر جمعیت دارد. از آنجایی که مهدی روز سه‌‌شنبه (۹ فوریه/۲۰بهمن) بر سر کلاس درس حاضر نشده بود، همکاران او نگران شده و به او تلفن می‌کنند، اما تلاش‌‌های آنان بی‌‌پاسخ می‌ماند.
به نوشته رسانه‌‌های آلمان یکی از معلمان دبیرستان به خانه همکارش مراجعه می‌کند و با کلیدی که قبلا مهدی در نزد همسایه‌‌اش گذاشته بوده، موفق می‌شود وارد خانه شود. او جسد مهدی را در زیرزمین پیدا می‌کند و بلافاصله به پلیس اطلاع می‌دهد.
تورستن والهاینکه، یکی از مقامات اداره پلیس شهر سله به رسانه‌‌های آلمان گفته است، در کالبدشکافی که در روز چهارشنبه (۱۰ فوریه/۲۱بهمن) انجام گرفته، مشخص شده است که این معلم در نتیجه ضربه‌‌ای که بر سرش وارد آمده، درگذشته است. این مقام پلیس تأکید کرد که اداره پلیس با تشکیل «کمیسیون ویژه بررسی قتل» به این حادثه رسیدگی می‌کند.
به گزارش منابع پلیس تحقیقات ازجمله درمیان همکاران، دوستان و اطرافیان مهدی ادامه دارد. همسایه‌های مقتول گفتند که او فردی آرام و سربه زیر بوده و به اطرافیان خود کمک می‌کرده است.
کمک داوطلبانه به پناهجویان
مهدی درکنار شغل معلمی با اقامتگاه‌‌های پناهجویان درمحل سکونت خود به صورت داوطلبانه همکاری می‌کرده است. او علاوه بر کارهای ترجمه پناهجویان را در مراجعه به اداره یا دکتر همراهی می‌کرده است. منابع پلیس گفته‌اند که او همچنین گاهی پناهجویان را به خانه‌‌اش دعوت می‌کرده است. دکتر میشائل لوکاس سخنگوی سازمان خیریه «مالتزر» که به پناهجویان کمک می‌کند، گفته است: «ما درخصوص مرگ این همکارمان بلافاصله از طریق شبکه‌های اجتماعی مطلع و از فقدان مهدی بسیار متاثر شدیم. ما با نزدیکان مهدی ابراز همدردی می‌کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر علت و جزییات قتل او روشن شود.»
رسانه‌‌های آلمان درباره وضع خانواده مهدی اطلاعات زیادی منتشر نکرده‌اند، ولی براساس اطلاعات روزنامه‌ ‌‌بیلد و هفته‌‌نامه فوکوس این معلم خانه‌‌ای خریده و به تنهایی در این خانه زندگی می‌کرده است.
منابع پلیس درجریان تحقیقات اولیه خود علایمی که حاکی از دخیل‌بودن انگیزه‌‌های «بیگانه‌ ستیزی» در این قتل باشد، مشاهده نکرده‌‌اند. تحقیقات اداره پلیس همچنان ادامه دارد. شاگردان این معلم ایرانی‌‌تبار در شبکه‌‌های اجتماعی تأثر خود را ابراز داشته و نوشته‌‌اند که مهدی «محبوب‌ترین معلم» دبیرستان بوده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا