چینی‌ها مرورگر Opera را ۱.۲ میلیارد دلار می‌خرند

به گزارش موبنا، یک کنسرسیوم چینی پیشنهاد کرده که حاضر است با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار شرکت سوئدی Opera را خریداری کند. این رقم ۵۳ درصد بیشتر از ارزش واقعی دارایی‌های Opera پیش از انتشار شایعات مربوط به خرید محاسبه می‌شود. شرکت Opera از این پیشنهاد بسیار شگفت‌زده شده است و نسبت به آن ابراز …

به گزارش موبنا، یک کنسرسیوم چینی پیشنهاد کرده که حاضر است با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار شرکت سوئدی Opera را خریداری کند. این رقم ۵۳ درصد بیشتر از ارزش واقعی دارایی‌های Opera پیش از انتشار شایعات مربوط به خرید محاسبه می‌شود.

شرکت Opera از این پیشنهاد بسیار شگفت‌زده شده است و نسبت به آن ابراز علاقه می‌کند. هیئت مدیره این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سهامداران موافقت خود را برای این واگذاری اعلام کرده‌اند.

«لارس بویلسن» مدیرعامل Opera گفت: «استراتژی قوی و منطق صنعتی درست برای واگذاری شرکت Opera به کنسرسیوم چینی در نظر گرفته شده است. صاحب این کنسرسیوم قصد دارد ضمن حفظ کاربران کنونی، موقعیت Opera در بازار جهانی را ارتقا دهد و همکاری‌های خود را با شرکای نرم‌افزاری بیشتر کند».

این کنسرسیوم شرکت توسعه بازی‌های موبایلی Kunlun، شرکت توسعه نرم‌افزارهای ضدویروس Qihoo360 Technology و شرکت‌های سرمایه‌گذاری Golden Brick و Yonglian را در خود جا داده است.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا