١٧ استان متاثر از برف و کولاک

استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان‌شمالی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، مازندران و همدان از روزهای ظهر یکشنبه تا ظهر سه‌شنبه  تحت‌تأثیر برف و کولاک بودند. در این مدت ٢٤محور امدادرسانی شده است و ٣٠محور از محورهای کشور همچنان از سوی امدادگران جمعیت هلال‌احمر درحال امدادرسانی است. …

استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان‌شمالی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، مازندران و همدان از روزهای ظهر یکشنبه تا ظهر سه‌شنبه  تحت‌تأثیر برف و کولاک بودند. در این مدت ٢٤محور امدادرسانی شده است و ٣٠محور از محورهای کشور همچنان از سوی امدادگران جمعیت هلال‌احمر درحال امدادرسانی است. بر این اساس، تاکنون به ١٠هزار و ٦١٧ نفر امدادرسانی شده و ٦٥٠ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین طی ٤٨ ساعت ٧نفر توسط امدادگران هلال‌احمر جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل‌شدند که ٢نفر از آنها خانم‌ باردار بودند. در این مدت ٤١٤امدادگر و نجاتگر در قالب ١١٩تیم عملیاتی در استان‌های تحت‌تأثیر برف و کولاک فعالیت داشتند، همچنین ٢هزار و ٨١ دستگاه خودرو
رهاسازی شدند.
امداد هوایی، راه نجات ٨ گرفتارشده
در برف رودبار گیلان
امدادهوایی، راهی برای نجات ٨گرفتار در روستاهای سخت گذر شهرستان رودبار شد. با گزارش رسیده مبنی‌بر گرفتارشدن ٦مهندس نفت دکل‌های توربین بادی در یکی از روستاهای سخت گذر جیرنده رودبار، ٣ تیم امدادی از روز دوشنبه، برای نجات جان این افراد به منطقه فرستاده شده‌اند.
یک تیم نیز به همراه بخشدار و معاون فرماندار با تجهیزات و امکانات لازم برای کمک به این افراد گرفتارشده در برف اعزام‌شدند اما با تمام تلاش انجام‌شده و به دلیل برف شدید، مسیر برای نجات جان این افراد بازگشایی نشد.
برای نجات این افراد از طریق امداد هوایی درخواست کمک شد ولی در عین حال، با فراهم‌شدن وضع مناسب پرواز، اقدامات امدادرسانی به این گروه ٦نفره انجام می‌شود. این درحالی است که امکان نجات این گروه مهندسان از مزقه وجود ندارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در رابطه با امدادرسانی به دو فرد دیگر گرفتارشده در برف یکی از روستاهای سخت گذر رحمت‌آباد و بلوکات در منطقه اطراف شاه شهیدان شهرستان رودبار گفت:  مجوز برای امدادهوایی از گیلان برای این افراد گرفته‌شده که در صورت فراهم‌شدن شرایط مناسب جوی، برای نجات این افراد نیز اقدام می‌شود. شهرستان رودبار در ٦٧کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، در منطقه جیرنده در شبانه‌روز گذشته، ٤٥ سانتیمتر برف به زمین نشسته است. اداره کل هواشناسی گیلان همچنین اعلام کرده که از روز چهارشنبه سامانه سرد و بارش‌زا از منطقه خارج شده و شرایط برای افزایش دما مهیا می‌شود.
نجات زن باردار روستایی
امدادگران جمعیت هلال‌احمر زنجان به کمک زن باردار شتافتند. به دلیل وجود برف و وقوع کولاک شدید امکان انتقال وی به مرکز درمانی وجود نداشت. ساعت ١٠: ٠١ بامداد سه‌شنبه این موضوع از طریق سامانه جمعیت هلال‌احمر زنجان به امدادگران و نجاتگران این جمعیت اعلام شد و بلافاصله تیم ٢نفره باوجود یخبندان‌بودن سطح جاده و تاریکی هوا، راهی روستای اردهین در ١٠ کیلومتری جاده اصلی خدابنده – همدان شدند.  نجاتگران این جمعیت با یک آمبولانس کمک‌دار در میان برف و کولاک شدید حاکم بر مسیر، به این روستا رسیدند و توانستند این زن باردار را که از شدت درد به خود می‌پیچید به بیمارستان منتقل کنند.
همچنین به‌دلیل برف و کولاک شدید حاکم بر زنجان، ١٧٦ مسافر در راه مانده در مسجد غزال، پایگاه امدادونجات جاده‌ای ابهر و مسجد شهر زرین‌رود از توابع شهرستان خدابنده اسکان موقت یافتند.
جمعیت هلال‌احمر استان زنجان دارای ٨پایگاه ثابت و ٦پایگاه سیار در مسیرهای ارتباطی مختلف است که در مجموع نزدیک به ٧٥نفر در پایگاه‌های ثابت و ٢٠ نفر نیز در پایگاه‌های سیار مشغول به امدادرسانی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا