عکس های تکان دهنده از اثر سیگار بر جنین!

این تصاویر که طی سونوگرافی از جنین مادرانی گرفته شده است که سیگار می‌کشیدند به خوبی نشان می‌دهد سیگار با جنین  چه می‌کند گفته می‌شود سیگار کشیدن مادر باعث می‌شد دهان جنین  بیشتر تکان بخورد تا حدی که حرکت کند و ممکن است لب‌شکری شود یا بیشتر دست خود را به سمت صورتش بیاورد و …

این تصاویر که طی سونوگرافی از جنین مادرانی گرفته شده است که سیگار می‌کشیدند به خوبی نشان می‌دهد سیگار با جنین  چه می‌کند

گفته می‌شود سیگار کشیدن مادر باعث می‌شد دهان جنین  بیشتر تکان بخورد تا حدی که حرکت کند و ممکن است لب‌شکری شود یا بیشتر دست خود را به سمت صورتش بیاورد و آن را لمس کند.

عکس های تکان دهنده از اثر سیگار بر جنین!

محققان علت این حرکت غیرعادی جنین  را اختلال در عملکرد سیستم عصبی مرکزی او می‌دانند. این سیستم حرکات و واکنش‌های فیزیکی کلی بدن جنین  به خصوص حرکات صورت را کنترل می‌کند.

سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری عملکرد سیستم عصبی جنین را با مشکلاتی روبه رو می‌کند که در این تصاویر به‌خوبی قابل مشاهده است. یافته‌های مطالعاتی که وضعیت جنین را در زنان باردار سالم و سیگاری بررسی کرد نشان داد نیکوتین چند برابر بیشتر از عواملی همچون فشار روحی و افسردگی می‌تواند سلامتی جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

این تصاویر از جنین‌هایی گرفته شده است که مادرانشان در دوران بارداری دخانیات استعمال می‌کردند و یا در معرض دود سیگار بوده اند در  بین هفته‌های ۲۴ و ۳۶ بارداری گرفته شده است.

این جنین‌ها در ابتدای بارداری کاملا سالم بودند اما با گذشت چند هفته کم‌کم این مشکلات در آن‌ها بروز کرد

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا