خودرو ۴۰۰ اسبی مزدا +عکس

شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا به نصب یک موتور توربوشارژر روتوری بر روی یکی از محصولات کانسپت آینده‌اش چراغ سبز نشان داد. مزدا RX ویژن که اواخر سال گذشته میلادی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل توکیو ژاپن ۲۰۱۵ بر روی سکوی معرفی رفت و شرکت خودروسازی مزدا هم از آن به عنوان چشم اندازی …

شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا به نصب یک موتور توربوشارژر روتوری بر روی یکی از محصولات کانسپت آینده‌اش چراغ سبز نشان داد.

پیشرانه ‌1600 سی سی 400 اسبی مزدا

مزدا RX ویژن که اواخر سال گذشته میلادی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل توکیو ژاپن ۲۰۱۵ بر روی سکوی معرفی رفت و شرکت خودروسازی مزدا هم از آن به عنوان چشم اندازی از محصولات آینده کمپانی‌اش یاد کرد، به تازگی خبرهایی در رابطه با این کانسپت منتشر شده که تمایل مزدا برای استفاده از پیشرانه‌ای دوار یا روتوری “اسکای اکتیو- آر” را بر روی این کانسپت نشان می‌دهد.

این پیشرانه دوار که از آن سخن گفتیم، براساس گفته‌های شرکت سازنده در دورهای پایین می‌تواند به حداکثر گشتاور تولیدی خود برسد، حال اینکه مزدا قصد دارد توربوشارژری را هم بر روی این پیشرانه نصب کند که در این صورت گشتاوری بیشتر در دورهای پایین از این موتور دوار بدست می‌آید و شواهد نشان می‌دهد که مزدا برای اجرایی کردن آن مصمم است.

در ادامه توضیحات، البته به صورت شایعه وار آمده که این پیشرانه در دو قسمت ۸۰۰ سی سی با مجموع ۱۶۰۰ سی سی ساخته خواهند شد که با سیلندرهای دوار دوقلویش، می‌تواند قدرتی برابر با ۴۰۲ اسب بخار تولید کند.

پیشرانه ‌1600 سی سی 400 اسبی مزدا

پیشرانه ‌1600 سی سی 400 اسبی مزدا

پیشرانه ‌1600 سی سی 400 اسبی مزدا

پیشرانه ‌1600 سی سی 400 اسبی مزدا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا