فواید رابطه جنسی برای بدن

داشتن رابطه جنسی منظم یک عامل کاهش استرس، تقویت اعتماد به نفس و پرورش احساس صمیمیت و پیوند با همسر است. بر اساس آخرین مطالعات،موارد رابطه جنسی در سلامت فرد : رابطه جنسی به سلامت قلب کمک می کند آقایانی که به طور منظم (یک تا دو بار در هفته) با همسرشان رابطه جنسی دارند …

داشتن رابطه جنسی منظم یک عامل کاهش استرس، تقویت اعتماد به نفس و پرورش احساس صمیمیت و پیوند با همسر است. بر اساس آخرین مطالعات،موارد رابطه جنسی در سلامت فرد :
رابطه جنسی به سلامت قلب کمک می کند
آقایانی که به طور منظم (یک تا دو بار در هفته) با همسرشان رابطه جنسی دارند نسبت به افرادی که یک بار در ماه یا کمتر رابطه دارند کمتر دچار بیماری قلبی می شوند(۴۵ درصد کمتر). فعالیت جنسی سطح استروژن و تستوسترون را در حالت تعادل نگه میدارد که این امر برای سلامت قلب نقش مهمی ایفا می کند.
تسکین درد با برقراری رابطه جنسی
هورمون های کاهش دهنده درد با فعالیت جنسی آزاد می شوند و به کاهش درد کمک می کنند.
تقویت سیستم ایمنی بدن با رابطه جنسی
آن دسته از افرادی که رابطه جنسی منظم مثلاً یک یا دو بار در هفته دارند سطح بالاتری از ایمونوگلوبولین A را دارند. ایمونوگلوبولین A خط اول سیستم دفاعی بدن است و وظیفه آن مبارزه با ورود ارگانیسم های مهاجم به بدن است. به همین علت افرادی که رابطه جنسی مرتب دارند کمتر بیمار می شوند.
کاهش فشار خون با رابطه جنسی
فعالیت جنسی و داشتن رابطه زناشویی باعث کاهش فشار خون می شود.
رابطه جنسی نوعی ورزش است
رابطه جنسی ضربان قلب را بالا می برد و سبب سوختن کالری و تقویت ماهیچه ها می شود دقیقا مثل ورزش کردن. رابطه جنسی در هر دقیقه ۴ کالری انرژی برای مردان و ۳ کالری برای زنان می سوزانند که باعث حفظ انعطاف پذیری و تعادل بدن می شوند.
رابطه جنسی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می شود
بر اساس مطالعات علمی مردانی که حداقل ۲۱ بار در ماه در هنگام رابطه جنسی انزال می شوند در معرض خطر پایین تری جهت ابتلا به سرطان پروستات هستند .
رابطه جنسی کاهش دهنده استرس
رابطه جنسی بدن را برای ترشح مواد شیمیایی تولید کننده احساس خوب هدف قرار می دهد و در نتیجه به تسکین استرس و افزایش لذت و اعتماد به نفس کمک می کند.
تقویت عضلات کف لگن در زنان با رابطه جنسی
رابطه جنسی باعث تقویت عضلات کف لگن می شود. در این حالت زنان کمتر دچار بی اختیاری می شوند.
رابطه جنسی و کمک به بهبود خواب شما
بعد از رابطه جنسی هورمون پرولاکتین که نوعی هورمون آرامش دهنده است، ترشح می شود که کمک می کند سریع تر بخوابید.
آکا ایران
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا