نخستین تبلت جهان مجهز به سیستم عامل لینوکسی Canonical

به گزارش موبنا، استفاده از سیستم عامل Ubuntu در دستگاه‌های موبایلی به ندرت دیده شده است و برنامه‌ریزی‌ها بر آن است ظرف چهار سال آینده این اتفاق رواج یابد. ولی شرکت Canonical به عنوان نخستین گام عملی یک رایانه لوحی ارایه کرده است که به طور کامل این مسئله را به حقیقت نزدیک می‌کند. سیستم …

به گزارش موبنا، استفاده از سیستم عامل Ubuntu در دستگاه‌های موبایلی به ندرت دیده شده است و برنامه‌ریزی‌ها بر آن است ظرف چهار سال آینده این اتفاق رواج یابد. ولی شرکت Canonical به عنوان نخستین گام عملی یک رایانه لوحی ارایه کرده است که به طور کامل این مسئله را به حقیقت نزدیک می‌کند.

سیستم عامل Ubuntu برای مدت‌های طولانی به‌روز نشده بود. ولی شرکت توسعه‌دهنده این پلتفرم متن‌باز مبتنی بر لینوکس بر این باور است که آن را به یک پلتفرم جامع برای رایانه‌های رومیزی، دستگاه‌های موبایلی و اینترنت اشیا تبدیل کند.

تبلت جدیدی که بر پایه این سیستم عامل ساخته شده است M10 نام دارد و شرکت اسپانیایی BQ آن را تولید کرده است. این نخستین دستگاه رایانه‌ای مبتنی بر Ubuntu محسوب می‌شود که می‌تواند بین رایانه‌ رومیزی و دستگاه موبایلی تغییر حالت دهد.

برای این محصول پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی MediaTek، دو گیگابایت رم، و نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند به صورت اینترنتی آن را خریداری کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا