خوردن تخم پرنده و زبان گشودن اطفال

دکتر فرح بخش متخصص تغذیه گفت: این فرضیه که تخم کفتر تکلم کودک را سرعت می بخشد. حقیقت ندارد و یک باور غلط از دیرباز به حال است. نه تنها تخم کفتر بلکه تخم پرندگان دیگر نیز این خاصیت را نخواهند داشت و این تنها فرضیه ای از دیرباز تا به حال است که در …

دکتر فرح بخش متخصص تغذیه گفت: این فرضیه که تخم کفتر تکلم کودک را سرعت می بخشد. حقیقت ندارد و یک باور غلط از دیرباز به حال است.
نه تنها تخم کفتر بلکه تخم پرندگان دیگر نیز این خاصیت را نخواهند داشت و این تنها فرضیه ای از دیرباز تا به حال است که در حال حاضر به حقیقت آن دست یافته نشده است.
وی در ادامه افزود: هر چند که نباید از خاصیت فراوان تخم پرندگان برای بدن انسان چشم پوشی کرد و همچنین می توانیم به چند مورد از خاصیت تخمهای بلدرچین، کبک، اردک و غاز که سرشار از خاصیت هستند، اشاره کرد: تخم بلدرچین، مصرف هر ۱۰۰ گرم تخم بلدرچین حدود ۱۵۸ کیلو کالری انرژی دارد و میزان ویتامینهای B12،A و BG آن هم تقریبا به اندازه تخم مرغ است.
تخم کبک: تخم کبک دارای پروتئین بالا و چربی پایینی است و سریع هضم می شود و برای تقویت سیستم گوارشی مناسب است. ویتامین های گروه B و آن، جزو مواد مغذی تخم کبک است.
تخم اردک: تخمهای اردک، غلیظ تر و دیر هضم تر از تخم مرغ است.
تخم کفتر برای افراد لاغر بسیار مفید است و می تواند به آنها در افزایش وزن کمک کند، تخم این پرنده در تسریع روند درمان سرخه گرفتگی سینه هم مفید است و مصرف آن به افرادی که خونریزی داشته اند یا دارند هم توصیه می شود، بهتر است تخم اردک آبپز با کره یا روغن زیتون مخلوط و مصرف شود.
تخم غاز: تخم غاز هم جزو دیگر تخمهای خوراکی است که جسم مناسبی از ویتامینB12، فولات و پروتئین را در خود جای داده است. میزان پروتئین تخم غاز، حدود۳/۵ برابر بیشتر از تخم مرغ است اما چربی و گلسترول آن هم بسیار بالا است.
بیماری های کودک – دکتر سلام

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا