بهره برداری از هزاران طرح عمرانی و صنعتی

در سفری که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در چهارمین روز دهه فجر به بندر عباس داشت، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو (ایسین) به بهره برداری رسید. در این سفر که وزیر نیرو معاول اول رئیس جمهوری را همراهی می کردبخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو به ظرفیت ۶۴۸مگاوات با ۱۰هزار میلیارد ریال …

در سفری که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در چهارمین روز دهه فجر به بندر عباس داشت،

بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو (ایسین) به بهره برداری رسید.
در این سفر که وزیر نیرو معاول اول رئیس جمهوری را همراهی می کردبخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو به ظرفیت ۶۴۸مگاوات با ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.
هدف از بهره برداری از این طرح نیروگاهی افزایش ظرفیت تولید برق منطقه وتامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری ، استفاده از حداکثر ظرفیت توان منهدسی داخل کشور ، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف استان ناشی از گسترش توسعه صنایع کشاورزی و مصارف عمومی وخانگی عنوان شده است.
نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان در منطقه گنو به ظرفیت ۶۴۸ مگاوات برق و در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار در ۲۵کیلومتری شمال بندرعباس واقع است.
هرمزگان هم اکنون دارای دو نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه گازی گنو تعداد آنها به سه واحد و میزان تولید برق به دوهزارو هشت مگاوات برق افزایش می یابد.
همزمان با سفر معاون اولی رئیس جمهوری به بندر عباس در هفته ای که گذشت، معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در ۸۰ سفر جداگانه به شهرها، روستاها و مراکز استانها به مناسبت دهه مبارک فجر
هزاران طرح تولیدی، بهداشتی ، مخابراتی ، کشاورزی، گازرسانی، برق رسانی، آب شهری و روستایی، مدارس، صنعتی و طرح های هادی را افتتاح کردند.
این طرح ها جدا از پروژه هایی است که با حضور مقامهای استانی مورد بهره برداری قرار گرفته و یا آماده افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

– شنبه دهم بهمن
آبادان – احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پیشنهاد رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال ساخت این شهر به منظور توسعه گردشگری پزشکی ساخته و مجهز می شود.
زاهدان- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه پس از ورود به استان با حضور در گلزار شهدای بهشت مصطفی شهر زاهدان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
کرج – سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با انتقاد از برخی کم کاری ها در خدمات رسانی به محرومان جامعه و گسترش حاشیه نشینی، گفت: وجود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در کشور پذیرفتنی نیست.
مشهد- مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: جمعیت حدود پنج میلیون نفری دانشجویان کشور بیشتر از نیاز بازار کار است.
آستارا – محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: ۱۴ بیمارستان در کشور در مرحله تکمیل و تحویل قرار دارد.
کرج – محمد رضا امیر کمالی معاون وزیر نیرو در امور مسکن مهر برغم مشکلات موجود و توجیه نداشتن احداث مسکن مهر در برخی نقاط در دوره گذشته، پیگیر حل مشکلات مسکن مهر در کشور هستیم.
بندرعباس- علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به جزیره هرمز و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر ، ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت حمایت از هنرمندان و انجمن های هنری این جزیره اختصاص داد.
یزد- سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: در روز ۲۶ بهمن بیش از ۱۰۰ روستا که طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقردر روستاها را اجرا کرده اند؛ اجازه فعالیت خواهند یافت.
تبریز – محمود خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۱ میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه قرار گرفتند که ۸۰ درصد این افراد درآمد زیر ۱۰ میلیون ریال دارند.
بندرعباس- عباس کشاورز معاون وزیر در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت :۱۲۰ هزار تن انواع کود شیمیایی امسال از طریق مجتمع بندری شهید رجایی و بندر امام (ره) وارد کشور شد.
زاهدان- علی اصغر عمیدیان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هدف این سازمان ارائه اینترنت پرسرعت به ۲۵ هزار روستا در سطح کشور است که تا پایان سالجاری ۱۸هزار و ۵۴۱ روستا تحت پوشش این خدمات قرار خواهند گرفت.
اصفهان- محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۵ مدرسه یک نفره در سال تحصیلی جاری در کشور وجود دارد.
اهواز- محمد میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با بهره برداری همزمان از دو هزار ۸۷۵ پایگاه و مرکز سلامت در کشور در روز شنبه، بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت کشور از خدمات شبکه بهداشت و درمان کشور بهره مند شدند.
بیرجند- حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: پروژه ها با توجیه اقتصادی بالا برای بهره وری بیشتر و ایجاد ارزش افزوده در شبکه های تعاونی روستایی تعریف شود.
یزد – سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعیین سیستم بهره برداری صحیح از منابع محیطی یکی از راهکارهای مطلوب در ایجاد زمینه های توسعه پایدار دهیاری ها است.
مشهد- محمد رضا داود ابادی فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدالت در سلامت با کاهش ۴۰ درصدی پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم محقق شد.
کرج- علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسابقه های ملی مهارت یکی از موثرترین ابزارهای انگیزشی برای پیشرفت علوم کاربردی در کشور است.
شهرری ـ وزیر آموزش و پرورش، به همراه معاونان، کارکنان، معلمان و دانش آموزان روز شنبه و در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل حضور یافتند و با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
اصفهان- مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بدنبال این هستیم که تا حد امکان دانش آموزان نابینا، ناشنوا و کودکان دارای مشکلات جسمی و حرکتی در کنار کودکان عادی تحصیل کنند.
بندرعباس – علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه برای همه بخش ها بویژه حوزه دین و گسترش فعالیت های قرانی برنامه های گسترده اجرا و در دست اقدام دارد.

– یکشنبه یازدهم بهمن
بندرعباس – عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تولید محصولات استراتژیک گفت : در تولید گندم به خوداتکایی ۸۵ درصدی دست یافته ایم.
زاهدان- احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: دولت تدبیر و امید تاکید زیادی بر اتمام واحدهای مسکن مهر دارد و براساس برنامه، پرونده آن تا پایان سال آینده در کشور بسته خواهد شد.

– دوشنبه دوازدهم بهمن
کرج -سورنا ستاری و حسین دهقان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دوشنبه از صنایع نیروگاهی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز بازدید کردند.
اصفهان – عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی رویکرد کنونی این وزارت را تامین و توزیع آفت کش های کم خطر و دوستدار محیط زیست عنوان کرد.
یاسوج – سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرورش انسان های بزرگ یادگار ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
قم – محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در کشور کمبود زیرساخت نداریم، گفت: تاکید دولت یازدهم بر کار توسعه ای است چرا که امروز دنیا در حال تحول و پیشرفت است.
شهرکرد- احمد اصغری مهرابادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تکمیل و پایان یافتن طرح واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کشور ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
سنندج- مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، برنامه محوری، مدرسه محوری و فراگیری را از سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش در راستای تدوین برنامه های تربیت بدنی ذکر کرد.
شهرری – علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینگه پیگیر وضعیت تبدیل معلمان پیمانی هستیم گفت: وضعیت استخدامی افراد پیمانی وزارت آموزش و پرورش بزودی مشخص و مشکل این گروه از معلمان رفع خواهد شد.
قم – محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی با تصور اینکه برجام پیروزی دولت است به دنبال تخریب آن(برجام) هستند در حالی که این پیروزی برای رهبر معظم انقلاب، مردم و همه جناح های سیاسی است و با برداشتن تحریم ها، در حقیقت اقتدار به ملت ایران بازگشته است.
قم ـ محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: پهنای باند اینترنت و شبکه دیتا در استان قم در دولت تدبیر و امید، بیش از پنج برابر شده است.
شاهرود- در دومین روز از دهه فجر، وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برای بهره برداری از چند طرح وارد شهر ایوانکی از توابع گرمسار شد و در آغاز برنامه ها به زیارت گلزار شهدای گمنام رفت.

– سه شنبه سیزدهم بهمن
سمنان- سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید تجهیزات پزشکی واحدهای درمانی و تولید دارو حوزه بهداشت و درمان نیاز به مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.
شیراز- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه ما برای ارائه اینترنت در روستاها یک نگاه فانتزی و تشریفاتی نیست زیرا اینترنت دردنیای امروز ابزاری برای زندگی و ارتقای زندگی، تجارت و کاهش رفت و آمد به شهرهاست.
سمنان- محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ بیمارستان به بهره برداری رسیده که بیمارستان گرمسار هشتمین بیمارستانی است که با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود.
اصفهان- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط آبی کشور و آثار تغییر اقلیم، چاره ای جز اصلاح الگوی کشاورزی نداریم.
کرج – علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که عزم دولت تدبیر و امید بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور با گسترش مهارت آموزی است.
قزوین- محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار ازسوی این سازمان برای اجرای طرح های زیرساختی شامل ساخت بوستان و مبلمان شهری در شهرک مهرگان محمدیه استان قزوین اختصاص یافته است.
اهواز – طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیوست سلامت برای تدوین قوانین و مقررات لحاظ می شود چرا که آثار قانون بر سلامت مردم باید دیده شود.
اصفهان- عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها در باره بی کیفیت بودن بنزین تولیدی کشور صحت ندارد.
شیراز- محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: در ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید، کل شبکه ای که در زیرساخت کشور داشتیم ۶۲۴ کیلو بر ثانیه بود اما امروز با رشد بیش از ۶۰۰ درصدی این رقم به چهار هزار گیگابایت بر ثانیه رسیده است.
اهواز – داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سیاست این سازمان، توسعه مجتمع های بین راهی رفاهی با اولویت در مسیرهای کم تردد و مسیرهای با انگیزه کمتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
دامغان – سید حسن هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:باتوجه به فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه توانستیم درهمه بخش ها و حوزه ها به خودکفایی دست یابیم و به این افتخار می بالیم.

– چهارشنبه چهاردهم بهمن
زاهدان- وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از برجام نگرش دنیا با جمهوری اسلامی تغییر کرده و بیشتر دانشمندان و صاحب نظران علمی جهان، از ایران بعنوان صاحب علم در منطقه و جهان یاد می کنند.
ساری – علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری گفت: به زودی نخستین موتور هواپیمای جت پروازی در داخل کشور ساخته می شود.
خرم آباد – احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: اتمام طرح مسکن مهر در کشور تا پایان سال ۹۵ تاکید رئیس جمهوری است.
قم – حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هدف اقتصاد مقاومتی رشد و شکوفایی کشور در شرایط سخت و بحران های اقتصادی است.
کرمان – محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: باید از محکوم کردن و یک سویه نگری به جامعه جوان دست برداریم و نگاه محترمانه به جوان را که در اندیشه امام راحل نیز مورد تاکید بوده است، برگردانیم.
زاهدان- مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده گفت: توانمندسازی علمی و آموزشی نسل کنونی و آینده ایران اسلامی یکی از مهمترین رویکردهای این وزارتخانه است.
بندرعباس- حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۴۰ پروژه بخش دام و طیور در سطح کشور به بهره برداری رسید.
ایلام – اسکندر زند معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه ۲۵ رقم محصول جدید در مراکز تحقیقات کشاورزی کشور تولید و به بازار عرضه می شود.
اهواز – عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: نیازسنجی و ظرفیت شناسی علمی و آموزشی برای حال و آینده حوزه های مدیریت شهری و روستایی با استفاده از یافته های جدید سرلوحه اقدام های آینده قرار گیرد.
کاشان- خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تاکنون دو میلیون هکتار از اراضی بیابانی به منظور مهار گرد و غبار و تثبیت شن های روان به جنگل های دست کاشت تبدیل شده است.
یاسوج – علی مراد اکبری معاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه روش های نوین و توسعه شبکه های آبیاری در کشور آماده بهره برداری است.

– پنجشنبه پانزدهم بهمن
بندرعباس – اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در چهارمین روز از دهه مبارک فجر به منظور افتتاح دو پروژه مهم عمرانی وارد جاسک در شرق هرمزگان شد .
سنندج- محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین عملیات اجرایی و احداث شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی کردستان از همه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرک دعوت کرد.
سمنان – سفر یک روزه مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، به استان سمنان، روز پنجشنبه با ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای بسطام آغاز شد.
جاسک – همزمان با چهارمین روز از دهه فجر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر نیرو وارد جاسک شد و از ظرفیت های بالقوه سواحل مکران در شرق هرمزگان بازدید کرد.
کرمان – محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از ورود به کرمان مجتمع فرهنگی مذهبی شهید گمنام در اداره کل اطلاعات استان را افتتاح کرد.
ساری- همزمان با چهارمین روز از دهه فجر سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲۰ پروژه راهسازی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران به بهره برداری رسید.
کرج – محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اساس حرکت در بخش تولیدات کشاورزی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: از ظرفیت های به وجود آمده در برجام نیز در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده می کنیم.
بندرعباس- حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: اجرا و بهره برداری طرح ملی آبرسانی از سد جگین به منطقه جاسک امکان استقرار صنایع و جمعیت زیادی را برای پیشرفت منطقه فراهم کرده است.
مشهد- علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیپلماسی فعال فرهنگی برای معرفی هنر و هنرمندان ایران به جهان در حال شکل گیری است.
سمنان – غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: توسعه و فراگیر کردن ورزش همگانی یکی از مهم ترین ارکان تضمین کننده سلامت یک جامعه است.
ساری- علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد مراکز سلول تراپی در کشور خبر داد و گفت: با ایجاد این مراکز به جای یافتن داروی های شیمیایی به دنبال داروهای سلول های بنیادی ، گیاهان دارویی و زیست فناوری خواهیم بود.
قم – محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش مدرک گرایی و کمبود دانایی و مهارت آفت است، گفت: برای اینکه بخشی از مشکلات جامعه از جمله بیکاری برطرف شود و شاهد اشتغال پایدار و رونق باشیم مهارت افزایی و آموزش های فنی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
تبریز- سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پسا برجام فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور است و باید از این فرصت به وجود آمده برای اجرایی کردن طرح های قابل توجه در آذربایحان شرقی استفاده شود.
بندرعباس – حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: قرارداد ساخت نیروگاه برق یک هزارو ۴۰۰هزار مگاواتی بخار در بندرعباس بین ایران و روسیه منعقد شده است.

– جمعه شانزدهم بهمن
ایلام – امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اوراق و اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل طرح های عمرانی حوزه راه های کشور عرضه می شود.
قشم- سید حمید کلانتری معاون تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد صندوق ضمانت تعاون به منظور تضمین وثیقه وام های شرکت های تعاونی و همکاری با بانک های توسعه تعاون برای توسعه طرح های تولیدی و خدماتی خبر داد.
بندرعباس- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: ۱۸ هزار روستای کشور در دهه فجر امسال به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا