مرد شیشه ای، پسر یک پزشک را به آتش کشید

اول شهريور ماه سال قبل مأموران كلانتري شهرك غرب در جريان آتش‌سوزي واحد مسكوني در يكي از برج‌هاي اطراف قرار گرفتند و راهي محل شدند. مأموران پس از خاموش كردن آتش‌ با پيكر نيمه جان سوخته مرد ۳۹ ساله‌اي به نام شهرام روبه‌رو شدند كه به شدت سوخته بود. عوامل آتش‌نشاني در بررسي‌هاي محل حادثه، …

اول شهريور ماه سال قبل مأموران كلانتري شهرك غرب در جريان آتش‌سوزي واحد مسكوني در يكي از برج‌هاي اطراف قرار گرفتند و راهي محل شدند. مأموران پس از خاموش كردن آتش‌ با پيكر نيمه جان سوخته مرد ۳۹ ساله‌اي به نام شهرام روبه‌رو شدند كه به شدت سوخته بود.
عوامل آتش‌نشاني در بررسي‌هاي محل حادثه، آتش‌سوزي را عمدي اعلام كردند كه معلوم شد آتش‌سوزي از داخل دستشويي شروع شده است. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، شهرام پس از پنج روز بستري در بيمارستان مطهري فوت كرد.
بدين ترتيب پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به دستور بازپرس ويژه قتل، تحقيقات جنايي خود را آغاز كردند. نخستين بررسي‌ها نشان داد مقتول مرد پولداري بوده كه از مدتي قبل در اين خانه تنها زندگي مي‌كرده است. همچنين مشخص شد خانه وي پاتوق دوستانش بوده تا اينكه اين حادثه مرگبار رخ داده است.
در گام بعدي، مأموران پليس فيلم دوربين مداربسته محل حادثه را باز بيني كردند. دوربين چهره سه مرد جوان را شكار كرده بود كه ساعتي قبل از حادثه به خانه مقتول رفته بودند و لحظاتي بعد از آتش‌سوزي هم سراسيمه از محل گريخته بودند.
مأموران در بررسي‌هاي تخصصي موفق به شناسايي سه مرد جوان به نام‌هاي شايان، سامان و بهرام شدند كه معلوم شد اين سه مرد جوان چند وقتي است به خانه مقتول رفت و آمد دارند.
تحقيقات بعدي حكايت از آن داشت هر سه مرد جوان، معتاد به مواد مخدر شيشه هستند بدين ترتيب شايان، سامان و بهرام به عنوان مظنونان اين حادثه تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و مدتي بعد نيز دستگير شدند.
سامان در بازجويي‌ها گفت: پدر مقتول پزشك بود و وضع مالي خوبي داشت، اما مدتي بود كه معتاد به مواد مخدر شيشه شده بود. ما سه نفر از دوستان مقتول بوديم و براي مصرف شيشه به خانه‌اش رفت و آمد داشتيم. شب حادثه ما سه نفر داخل اتاق شيشه مصرف كرديم، اما مقتول چون حرفه‌اي نبود و باد كولر او را اذيت مي‌كرد به داخل دستشويي رفت تا شيشه مصرف كند. وقتي او داخل دستشويي رفت، تصميم گرفتم او را بترسانم به همين دليل شيشه پر از بنزيني كه هميشه داخل خانه بود، برداشتم و به طرف دستشويي رفتم.
سامان در دستشويي را باز كرد و من هم بنزين داخل شيشه را به داخل دستشويي ريختم كه ناگهان آتش گرفت و ما سه نفري از ترس فرار كرديم. دو متهم ديگر هم حرف‌هاي سامان را تأييد كردند. سه متهم كه مدتي به اتهام قتل عمد بازداشت شده بودند، با طرح اين ادعا به دستور بازپرس آزاد شدند تا اينكه مدتي قبل قاضي آرش سيفي، بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي جنايي با بررسي دوباره پرونده، سامان و شايان را به اتهام مباشرت و معاونت در قتل بازداشت كرد.
صبح ديروز دو متهم مقابل بازپرس پرونده مورد بازجويي قرار گرفتند. سامان در بازجويي‌ها گفت: من و مقتول مدتي بود به خاطر موضوعي با هم اختلاف داشتيم. شب حادثه پس از مصرف شيشه، ظرف بنزين را برداشتم و به طرف دستشويي رفتم. من قصد داشتم او را بترسانم، اما اين اتفاق مرگبار رخ داد و الان هم پشيمان هستم.
شايان هم با تأييد حرف‌هاي سامان گفت: من در قتل شهرام هيچ نقشي نداشتم. من فقط در دستشويي را باز كردم و گفتم او داخل است كه سامان بنزين را به داخل دستشويي پاشيد. سامان در پايان به اتهام مباشرت در قتل عمد مرد جوان براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان جنايي قرار گرفت.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا