هواپیمای غول پیکر ناسا+عکس

در این انتقال سازه اصلی کپسول اوریون ناسا(همان فضاپیمایی که ممکن است روزی انسان را به مریخ ببرد) از تاسیسات Michoud Assembly در لوئیزیانا (یعنی جایی که کپسول در آن ساخته شده است) به مرکز فضایی کندی در فلوریدا انتقال یافت. اما این سازه عظیم الجثه توسط هواپیمای منحصربفرد ناسا به نام Super Guppy منتقل …

در این انتقال سازه اصلی کپسول اوریون ناسا(همان فضاپیمایی که ممکن است روزی انسان را به مریخ ببرد) از تاسیسات Michoud Assembly در لوئیزیانا (یعنی جایی که کپسول در آن ساخته شده است) به مرکز فضایی کندی در فلوریدا انتقال یافت. اما این سازه عظیم الجثه توسط هواپیمای منحصربفرد ناسا به نام Super Guppy منتقل شد.

این هواپیما در وضعیت خالی ۴۰ تن وزن دارد و می تواند نزدیک به ۲۴ تن بارگیری کند. فضای داخل این غول پرنده ۷.۶ متر عرض، ۷.۶ متر ارتفاع و ۳۳.۸ متر نیز طول دارد. اما مسئله جالب درباره هواپیما این است که از وسط به دو نیم می‌شود و این مسئله قابلیت بارگیری تجهیزات غول‌پیکر را فراهم می‌کند.

این هواپیما در اصل برای جابجایی قطعات مورد نیاز ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شد و قطعات یاد شده را در اصل به پایگاه هایی انتقال می داد که قرار بود از آنجا به فضا پرتاب شوند.

حالا ناسا از این پرنده آهنی برای جابجا گردن محموله هایی استفاده می کند که حجیم و بزرگ هستند و اوریون یک از این موارد است که ۳ متر ارتفاع دارد و قطرش در حدود ۵.۲ متر اعلام شده است.

تصاویری از هواپیمایی که نصف می شود
تصاویری از هواپیمایی که نصف می شود
تصاویری از هواپیمایی که نصف می شود
تصاویری از هواپیمایی که نصف می شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا