پردازنده موبایلی Snapdragon 820 رقیب می‌طلبد

به گزارش موبنا، در خبرهایی که این روزها منتشر می‌شود گوشی های مختلف با تراشه جدید معرفی شده است. ولی کارشناسان می‌گویند پردازنده گرافیکی Adreno 530 که روی این تراشه نصب شده است می‌تواند تفاوت قابل ملاحظه در این زمینه ایجاد کند. شرکت کوالکام سازنده این تراشه اعلام کرد قابلیت‌ها و کارآمدی Snapdragon 820 نسبت …

به گزارش موبنا، در خبرهایی که این روزها منتشر می‌شود گوشی های مختلف با تراشه جدید معرفی شده است. ولی کارشناسان می‌گویند پردازنده گرافیکی Adreno 530 که روی این تراشه نصب شده است می‌تواند تفاوت قابل ملاحظه در این زمینه ایجاد کند.

شرکت کوالکام سازنده این تراشه اعلام کرد قابلیت‌ها و کارآمدی Snapdragon 820 نسبت به مدل قبلی ۴۰ درصد افزایش یافته است و میزان مصرف انرژی در پردازنده گرافیکی آن نسبت به مدل  Adreno 420 هم ۴۰ درصد کمتر شده است.

آزمایش‌های اولیه در مرکز استانداردسازی GFXBench نشان داد میان این دو نسل از تراشه‌های موبایلی کوالکام تفاوت‌های فراوانی وجود دارد. در این میان فقط پردازنده گرافیکی گوشی هوشمند آیفون ۶S Plus با شش هسته PowerVR GT7600 توانست تا اندازه‌ای با تراشه جدید کوالکام همرده باشد.

پیش‌بینی شده است طی چند ماه آتی نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرقدرت و پرچمداران شرکت‌های مختلف از جمله LG G5 و Galaxy S7 سامسونگ همراه با این پردازنده به دست کاربران جهانی برسند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا