مهرآباد؛ سرفصل دروس دانشگاهی در دوران پسابرجام

در راستای نهادینه کردن برجام در روح و جان و عروق و سایر بخش های مهم ما، رشته ی کارشناسی ارشد دیپلماسی علمی با شدت و دست و جیغ و هورا تاسیس شد و قرار است از امسال دانشجو بگیرد. تعدادی از سرفصل های پیشنهادی اینجانب تقدیم حضور می شود. باشد که به پاس این …

در راستای نهادینه کردن برجام در روح و جان و عروق و سایر بخش های مهم ما، رشته ی کارشناسی ارشد دیپلماسی علمی با شدت و دست و جیغ و هورا تاسیس شد و قرار است از امسال دانشجو بگیرد. تعدادی از سرفصل های پیشنهادی اینجانب تقدیم حضور می شود. باشد که به پاس این خدمت ارزشمند، یک عدد کارشناسی افتخاری دیپلماسی علمی با نان اضافه روسی و سس فرانسوی برای من در اسرع وقت ارسال شود:
۱. PTP یا پسا تحریم پیش:
دو واحد پیش نیاز است تا دانشجویان به درک صحیحی از شرایط پیش پسا تحریمی دست یابند.
۲. استاتیک و مقاومت مصالح:
دیپلمات های عزیز باید آمادگی لازم را داشته باشند که در حین مذاکرات به ناگاه بر روی آنها سیمان، بتن، تیر آهن و حتی خرپا بریزند. لذا باید با محاسبه خمش، کرنش، چقرمگی و بدبدنی مصالح ریخته شده، جان خویش را نجات بدهند.
۳. برجام شناسی یا فرجام برجام خوش است:
بیشتر به بررسی سابقه ی جام و برجام در ادبیات فارسی خواهد پرداخت. اولین بار این ترکیب توسط فروغی بسطامی آورده شده است:
ساقی سبو کشان را می خرمی نیفزود
“برجام” می بیفزا لعل طرب فزا را
که همان طور که می بینید به قضیه کوبورگ وین و شراب و ساقی و این جور مسایل اعتراض داشته است و قدمت مذاکرات را نشان می دهد.
البته عده ای اعتقاد دارند برجام ساخته ی خیام است.
آن قصر که کاترین در آن جام گرفت
کفتر بچه کرد و گربه آرام گرفت
برجام که طول می کشیدش صد سال
دیدی که چگونه زود فرجام گرفت!
۴. TTK تنظیم تحریم خانواده:
در راستای معرفی ابزار آلات و لطایف الحیل مختلف به خانواده است تا با بهره برداری از آنها بتوانند تحریم را تنظیم کنند و اعصابشان بین خط فقر و خط اشتغال و خط سلامت خط خطی نشود.
۵. اندازه گیری رضایتمندی منتقدین بی سواد:
بررسی تکانک (جمع مکثر تکنیک) افزایش رضایتمندی  مخصوصا در موضوعاتی که عده ای روی آن قفل کرده اند و کلید امید در عنفوان قفل شکسته است. می توان از ترانه های:

وا ظریفا، دست دادی با کسی؟! . . . پر شدیم از یک بغل دلواپسی!

یا

دلواپسی هامو نگیر از من، برجامو ای آینه حاشا کن!

* مهرآباد، صفحه طنز خبرگزاری مهر است که روزانه با سوژه های اقتصادی، اجتماعی، هنری، ورزشی، خدای ناکرده سیاسی و غیره، به ویژه و غیره شوخی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا