نسل جدید هیوندای الانترا +عکس

اتومبیل‌های سریع را دوست دارید؟ البته بهتر است بگوییم که چه کسی پیدا می‌شود که اتومبیل‌های سریع را دوست نداشته باشد!، خودروهای سریع و قدرتمندی که بتوانند نیازهای روزمره را هم فراهم کنند؟! در این جور موارد خودروهای معروفی از جمله سوبارو WRX انتخاب می‌شوند، ولی حالا خبرهای منتشر شده که هیوندای هم می‌خواهد خودرویی …

اتومبیل‌های سریع را دوست دارید؟ البته بهتر است بگوییم که چه کسی پیدا می‌شود که اتومبیل‌های سریع را دوست نداشته باشد!، خودروهای سریع و قدرتمندی که بتوانند نیازهای روزمره را هم فراهم کنند؟! در این جور موارد خودروهای معروفی از جمله سوبارو WRX انتخاب می‌شوند، ولی حالا خبرهای منتشر شده که هیوندای هم می‌خواهد خودرویی به سبک و سیاق سوبارو WRX ارائه کند.

نسل جدید هیوندای الانترا با پیشرانه‌ توربو

براساس آخرین اطلاعات بدست آمده، شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرده که برای نسل جدید هیوندای الانترا از پیشرانه‌ای جدید ۱.۶ لیتری توربوشارژر استفاده خواهد کرد که برگرفته از خودروی هاچ بک کوپه هیوندای ولوستر است، این یعنی اینکه بر روی خودرویی سدان تقریباً میان رده، پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری GDI توربوشارژر با حداکثر قدرتی ۲۰۱ اسب بخاری نصب خواهد شد که می‌تواند در عرض حدوداً ۶.۵ الی ۷ ثانیه سرعت خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و این یعنی خودرویی سدان که در کنار پیشرانه‌ای توربو و قدرت بالا و شتاب صفر تا صد عالی، می‌توان کارهای روزمره را هم با گنجایشی ۵ سرنشینه با آن انجام داد. شایان ذکر است که این پیشرانه پیش از این هم بر روی هاچ بک کوچک i30 نصب شده بود، ولی حالا بر روی نسل جدید الانترا هم ایفای نقش خواهد کرد تا رقیبی برای هوندا سیویک Si بوجود آید.

نسل جدید هیوندای الانترا با پیشرانه‌ توربو

نسل جدید هیوندای الانترا با پیشرانه‌ توربو

نوشته های مشابه

نسل جدید هیوندای الانترا با پیشرانه‌ توربو

در ادامه نیز به این نکته اشاره شده که یکی از منابع آگاه و نزدیک به شرکت خودروسازی هیوندای گفته که این اتومبیل با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو در اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل‌های تقویت شده شرکتی و غیرشرکتی “سما” معرفی خواهد شد، یعنی حدود ۹ ماه دیگر! در ضمن گفته شده که این خودرو برای القای حس و حال بهتر خودروهای اسپرت، از جعبه دنده‌ای ۶ سرعته دستی برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی خود استفاده خواهد کرد.

در آخر می‌توان با برداشته شدن تحریم‌ها و قرار گرفتن این پیشرانه در محدوده مجاز وارداتی، منتظر تردد چنین خودرویی در خیابان‌های کشور بود، هرچند نباید مخاطرات استفاده از موتورهای توربو در داخل کشور را فراموش کرد.

نسل جدید هیوندای الانترا با پیشرانه‌ توربو

نسل جدید هیوندای الانترا با پیشرانه‌ توربو

دکمه بازگشت به بالا