اعلام موجودیت یک باند وحشت در سوریه+عکس

در گزارش‌های قبلی به معرفی گروه‌های تروریستی جیش الاسلام، الجیش الحر، جبهه النصره، گروه نورالدین زنگی، فیلق الرحمن، الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام، الجبهه الاسلامیه و جیش الفتح پرداختیم و در این گزارش چهار گروه دیگر را معرفی می‌کنیم که شامل : فیلق حمص، لواء الحق، جیش اهل السنه و کتائب مجاهدی حوران هستند. فیلق حمص …

در گزارش‌های قبلی به معرفی گروه‌های تروریستی جیش الاسلام، الجیش الحر، جبهه النصره، گروه نورالدین زنگی، فیلق الرحمن، الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام، الجبهه الاسلامیه و جیش الفتح پرداختیم و در این گزارش چهار گروه دیگر را معرفی می‌کنیم که شامل : فیلق حمص، لواء الحق، جیش اهل السنه و کتائب مجاهدی حوران هستند.

فیلق حمص

فیلق حمص یکی از گروه‌های تشکیل دهنده باند مسلح موسوم به الجیش الحر از مهمترین گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حمص که در اواخر ژوئن ۲۰۱۴ تشکیل شد، این باند از تجمع هشت گروه وابسته به الجیش الحر تشکیل شد که مهمترین آنها گروه‌های موسوم به کتائب أحفاد خالد بن الولید، کتیبة شهداء الخالدیة، کتیبة شهداء البیاضة و فوج الفاتحین بودند.

در بیانیه تشکیل فیلق حمص آمده بود که این ائتلاف با هدف تسریع بخشیدن به آزادی شهر حمص از دست ارتش سوریه تشکیل شده است، این در حالی است که این باند در اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی از آغاز نبرد ادعایی موسوم به “وکان حقاً علینا نصر المؤمنین” در حومه شمالی حمص پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در این منطقه خبر داده بود.

 

اعلام موجودیت یک باند وحشت در سوریه+عکس
سرکرده فیلق حمص ملقب به ناصر نهار گفته بود موانع فراوانی در برابر آنها برای ادامه فعالیت وجود دارد که مهمترین آن، سلاح و پول است و رابطه فیلق حمص با ائتلاف وطنی و ارکان الجیش الحر بسیار خوب است، با این حال الجیش الحر از ما هیچ حمایتی نکرده است. وی از تلاش سرکردگان فیلق حمص برای جلب حمایت آنچه دولت ائتلاف(مخالفان) خوانده می‌شد، خبر داد.

فیلق حمص ادعا کرده بود که تامین مسائل مالی‌اش مبتنی بر افراد و شخصیت‌هاست و همین مسئله سبب شده است که حمایت‌های بسیار محدودی از آن صورت گیرد که اجازه هر گونه اقدام نظامی بزرگ را نمی‌دهد.

لواء الحق

باند موسوم به لواء الحق ائتلاف موسوم به گروه‌های مدعی‌ اسلام‌گرایی است که این باند افراطی در آگوست ۲۰۱۲ میلادی با حضور چندین گروه در استان حمص سوریه اعلام موجودیت کرد. تنها گروه‌های موسوم به کتائب الفاروق، لواء الانصار و الفصیل الاکبر از گروه‌های مشهور در این باند بودند، این باند یک مجموعه سلفی است که گروه‌های متعددی در حمص تا شهر تدمر(شهری که هم اکنون در اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش است) تابع آن هستند، از جمله گروه‌های دیگری که در این باند تروریستی مشارکت دارند می‌توان به گروه‌های موسوم به اتباع الرسول، کتائب شهداء باباعمر، کتائب الفتح المبین و کتائب صادق اشاره کرد.
اعلام موجودیت یک باند وحشت در سوریه+عکس

سرکردگی باند لواء الحق را فردی به نام عبدالرحمن السویس برعهده داشته است که به سبب منتسب بودن به یک گروه سلفی موسوم به حزب التحریر، ۱۲ سال در زندان بود که در اولین ماه‌های بحران سوریه بر اساس عفو ریاست‌جمهوری اعلام شده از سوی بشار اسد آزاد شده بود، باند  تحت فرمان وی در سال ۲۰۱۳ میلادی مناطقی را در حومه ادلب اشغال کرده بود.

لواء الحق در ادامه به باندهای تروریستی موسوم به جبهه النصره شاخه شبکه القاعده در سوریه پیوست و به یکی از تشکیلات این باند تبدیل شد که مسئول شلیک موشک و خمپاره به محله‌های مسکونی شهر حمص بوده است.

جیش السنة

باند موسوم به جیش اهل السنه و الجماعه ماه اکتبر ۲۰۱۳ میلادی در شهر  البوکمال در شرق سوریه در نزدیکی مرزهای عراق اعلام موجودیت کرد، چهار گروه مسلح در البوکمال موسوم به لواء أهل الأثر- لواء أسود السنة – لواء الفتح – لواء الرایة در این باند حضور داشتند که همگی دارای گرایش سلفی تکفیری بوده‌اند، البته تشکیل این باند در سایه تشتت و از هم گسستگی گروه‌های تشکیل دهنده الجیش الحر صورت گرفته  است.

سرکردگی جیش اهل السنه و  الجماعه را یکی از افراد فراری و جدا شده از ارتش سوریه ملقب به ابوالمنتصر برعهده داشته است، وی در نبردهای اشغال فرودگاه الحمدان در البوکمال در سال ۲۰۱۲ میلادی مشارکت داشت.
اعلام موجودیت یک باند وحشت در سوریه+عکس
تمام این گروه‌ها تحت فرماندهی آنچه ستاد مشترک الجیش الحر خوانده می‌شد، عمل می‌کردند و تعداد آنها حدود دو هزار نفر اعلام شده بود.

یک باند دیگر در حمص در مرکز سوریه تشکیل شد که در سال ۲۰۱۵ میلادی به باند موسوم به جیش الفتح تشکیل شد و هدف ادعایی آنها ایجاد دولت اسلامی در سوریه اعلام شده بود.

به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، البته باند موسوم به جیش السنه که وابسته به الجیش الحر بود و در شرق سوریه فعالیت می‌کرد، امروز دیگر در این مناطق حضور ندارد،‌زیرا گروهک تروریستی موسوم به داعش این منطقه هم مرز با عراق از الرقه تا دیرالزور را اشغال کرده است.

کتائب مجاهدی حوران

باند موسوم به کتائب مجاهدی حوران یکی از باندهای مسلح در استان درعا در جنوب سوریه به شمار می‌رفت که تحت فرماندهی باند شبه نظامیان الجیش الحر و یکی از گروه‌های زیر مجموعه باند موسوم به لواء حمزه اسدالله قرار داشت که در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۴ تشکیل شد. کتائب حوران در درگیری‌های مختلی در حومه درعا شرکت کرد که مهمترین آن، نبرد ادعایی و اعتصموا بحبل الله بود که چندین گروه مسلح با هدف مانع تراشی در برابر پیشروی ارتش سوریه در حومه درعا به راه انداختند.
اعلام موجودیت یک باند وحشت در سوریه+عکس

نقش این باند پس از پیشروی نیروهای ارتش و شکست آنچه توفان جنوب خوانده می‌شد در چند ماه پیش، کاهش یافت، با این حال این باند تروریستی همچنان در برخی شهرک‌های حومه درعا پراکنده شده است و از حمایت‌های رژیم اردن به سبب نزدیک بودن درعا به مرزهای اردن برخوردار است، البته برخی بازرگانان عرب کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از این باند مسلح حمایت می‌کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا