ویندوز ۱۰ دومین سیستم عامل محبوب جهان شد

به گزارش موبنا، مرکز تحقیقاتی NetMarketShare در آخرین گزارش آماری خود سهم آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت در بازار جهانی را ۱۱.۸۵ درصد اعلام کرد و در ادامه توضیح داد دو سیستم عامل ویندوز XP و ۸.۱ به ترتیب صاحب ۱۱.۴۲ و ۱۰.۴۰ درصد از این بازار هستند. ویندوز ۷ همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل …

به گزارش موبنا، مرکز تحقیقاتی NetMarketShare در آخرین گزارش آماری خود سهم آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت در بازار جهانی را ۱۱.۸۵ درصد اعلام کرد و در ادامه توضیح داد دو سیستم عامل ویندوز XP و ۸.۱ به ترتیب صاحب ۱۱.۴۲ و ۱۰.۴۰ درصد از این بازار هستند.

ویندوز ۷ همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل جهان محسوب می‌شود و بیش از نیمی از رایانه‌های جهان مبتنی بر آن فعالیت می‌کنند. در آخرین آمارها گفته شد سهم ویندوز ۷ از بازار جهانی ۵۲.۴۷ درصد است که البته این رقم نسبت به قبل اندکی کاهش را نشان می‌دهد.

سیستم عامل ویندوز ۹۸ که حدود دو دهه از زمان تولد آن می‌گذرد همچنان روی برخی رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی سهم آن کمتر از ۰.۰۱ درصد است. سیستم عامل ویندوز ۲۰۰۰ نیز سهم مشابه دارد.

همچنین گفته شد سیستم عامل Mac OS X 10.10 و ۱۰.۱۱ نیز توانسته‌اند تا اندازه‌ای سه خود را افزایش دهند و ۵.۷۷ درصد بازار را در اختیار بگیرند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا