راهنمای خرید لپ‌تاپ‌های زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی

به گزارش خبرنگار موبنا، لپ‌تاپ‌هایی با قیمت پایین‌تر از ۱.۵ میلیون تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i3 یا پنتیوم‌های اینتل هستند، از این رو نمی‌توان زیاد روی قدرت سخت‌افزاری این رنج لپ‌تاپ‌ها برای بازی و کار‌های سنگین حساب باز کرد. اگر انتظارات شما از یک لپ‌تاپ تنها وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، بازی‌های سبک …

به گزارش خبرنگار موبنا، لپ‌تاپ‌هایی با قیمت پایین‌تر از ۱.۵ میلیون تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i3 یا پنتیوم‌های اینتل هستند، از این رو نمی‌توان زیاد روی قدرت سخت‌افزاری این رنج لپ‌تاپ‌ها برای بازی و کار‌های سنگین حساب باز کرد.
اگر انتظارات شما از یک لپ‌تاپ تنها وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، بازی‌های سبک و کار‌های روزمره است، این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند پاسخگوی شما باشند. در غیر اینصورت باید در جستجوی لپ‌تاپی با قدرت پردازنده بالاتر و نمایشگر با کیفیت‌تر باشید.
لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی معمولا بدنه‌ای بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی دارند.
بنابراین در انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی بهتر است حتما به وزن و مقدار ضخامت آن دستگاه توجه ویژه شود. زیرا مهم‌ترین جنبه‌ی خرید یک لپ‌تاپ، قابلیت حمل و نقل آسان آن است، هر چقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر باشد، قطعا از قابلیت حمل و نقل آسان کم خواهد شد.
جنبه مهم دیگر خرید یک لپ‌تاپ، میزان شارژدهی باتری آن است. با اینکه لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه ظرفیت باتری زیادی ندارند، اما باز هم سعی کنید، بهترین لپ‌تاپ با بیشترین زمان نگه‌داری شارژ را برگزینید.
ما تلاش کردیم تا لپ‌تاپ‌هایی را پیشنهاد دهیم که طول عمر باتری بالاتری در مقایسه با رقبای هم قیمت خود داشته باشند.
بسیاری از ما ممکن است در زمان خرید و انتخاب یک لپ‌تاپ به تعداد یا نوع پورت‌هایی که آن دستگاه پشتیبانی می‌کند توجه نکنیم؛ اما پس از مدتی از خرید یک لپ‌تاپ متوجه اهمیت بسیار بالای آن‌ها خواهیم شد. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید همگی از یک یا دو پورت USB 3.0 و دیگر پورت‌های ضروری پشتیبانی می‌کنند. اما باز هم‌ سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پورت‌های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از هر دو پورت دیگر VGA و HDMI نیز پشتیبانی کنند.
لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید باید کیبوردی بسیار ارگونومیک، خوش‌دست و راحت برای تایپ داشته باشد و از تاچ‌پدی بزرگ برای کار بهتر با لپ‌تاپ برخودار باشد. به همین دلیل حتما به طراحی لپ‌تاپ بسیار توجه کنید.
برخی لپ‌تاپ‌های این لیست دارای نسخه ۱۴ اینچی نیز هستند. انتخاب بین نمایشگر ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی کاملا به نیاز شما از یک لپ‌تاپ باز می‌گردد.
اگر به کار‌های مصرف محتوا همچون تماشای فیلم، وبگردی، خواندن مقالات و کتاب و اینچنین موارد بیشتر علاقه دارید، احتمالا نمایشگر بزرگ‌تر در لذت بردن شما از یک دستگاه کمک خواهد کرد.
اما اگر حمل و نقل راحت‌تر و طراحی ظریف‌تر نیاز دارید و به میزان اندازه نمایشگر هم توجه‌ی نمی‌کنید، انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی می‌تواند بسیار بهتر باشد.
در کل پیشنهاد همیشگی ما سایز ۱۳ یا نهایتا ۱۴ اینچ است و به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم تلاش کنید تا لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر و سبک‌تر را انتخاب کنید.
همانطور که احتمالا می‌دانید، لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده Core i اینتل بهره می‌برند، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده پنتیوم یا سلرون، قدرت پردازشی بالاتری دارند و در کار‌های سنگین‌تر قطعا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.
در نهایت اگر قصد خرید لپ‌تاپی با قیمتی کمتر از ۱.۵ میلیون تومان دارید، باید به مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر ۵۰۰ گیگابایت، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت و حداکثر پردازنده‌ی Core i3 راضی باشید.
زیرا در بهترین حالت و بهترین لپ‌تاپ شما مشخصاتی بالاتر از مواردی که ذکر شد را مشاهده نخواهید کرد. البته مدل‌های دیگری در بازار وجود دارد که به پردازنده‌های ای‌ام‌دی مجهز شده‌اند و قیمت مناسبی دارند. بنابراین بسته به نیاز خود اقدام به خرید کنید. اگر به پردازنده‌ی قدرتمند‌تر، مقدار حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا وضوح بالاتر نمایشگر نیاز دارید، به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بالاتر از ۱.۵ میلیون بروید.
سعی کنید پیش از خرید هر محصول ابتدا با مراجعه به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر از نزدیک با آنها کار کنید و بر اساس نیاز خود لپ‌تاپی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا