جدا شدن دوقلوهای به هم چسبیده ۸ روزه + عکس

تصور می شود این دو خواهر خردسال ترین افرادی باشند که با موفقیت تحت عمل جداسازی قرار می گیرند. این دوقلوها که در ماه دسامبر دنیا آمدند از کبد و ناحیه قفسه سینه به هم متصل بودند.   رسانه های سوئیسی گزارش می دهند که پزشکان ابتدا قصد داشتند آنها را پس از چند ماه …

تصور می شود این دو خواهر خردسال ترین افرادی باشند که با موفقیت تحت عمل جداسازی قرار می گیرند. این دوقلوها که در ماه دسامبر دنیا آمدند از کبد و ناحیه قفسه سینه به هم متصل بودند.

 

رسانه های سوئیسی گزارش می دهند که پزشکان ابتدا قصد داشتند آنها را پس از چند ماه جدا کنند اما چون هر دو نوزاد از یک بیماری خطرناک رنج می بردند عمل را جلو انداختند. شانس موفقیت عمل یک درصد بود

 

دوقلوها به نام لیدیا و مایا هشت هفته زود، به همراه یک سه قلوی دیگر در بیمارستان اینلسپیتال در برن دنیا آمدند. سه نوزاد دیگر به هم وصل نبودند.بیمارستان گفت که دوقلوها “از ناحیه کبد به طور گسترده به هم وصل بودند اما هیچ یک از اعضای حیاتی بدن را کم نداشتند.”

 

 

جدا شدن دوقلوهای به هم چسبیده 8 روزه + عکس

 

وزن دوقلوهای به هم چسبیده با هم ۲.۲ کیلوگرم بود. حجم خون یکی از آنها بیش از حد زیاد بود و از فشار خون خیلی بالا رنج می برد، درحالی که دیگری، کم خونی داشت.

عمل روز دهم دسامبر با شرکت یک تیم ‍۱۳ نفره پزشکی طی پنج ساعت انجام شد.

 

بیمارستان اعلام کرد:‌ “تاکنون هرگز دوقلوهایی در این سن کم به طور موفق جدا نشده بودند.”

 

استفان برگر، مدیر جراحی اطفال، با قدردانی از خدمه پزشکی بیمارستان گفت: “کار تیمی بی نظیر پزشکان و پرستاران رشته های مختلف، نقشی کلیدی در این موفقیت داشت. خوشحالیم که کودکان و والدین آنها خیلی خوب هستند.”

 

دوقلوها پس از آن برای بستن جداره شکم تحت عمل های جراحی تازه قرار گرفتند و اکنون در بخش مراقبت های ویژه کودکان درحال بهبود هستند. بیمارستان می گوید که کودکان “هنوز خیلی کوچک” هستند اما رشد آنها خوب است. روزنامه لا ماتین دیمانش گزارش داد که دو نوزاد وزن اضافه کرده اند و از شیر مادر تغذیه می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا