رسیدگی دوباره پرونده شکارچی ٤٠ زن و دختر

مرد جنایتکاری که در نقش پستچی ٤٠ زن خانه‌دار را قربانی دسیسه‌چینی‌هایش کرده بود، به اعدام محکوم شد.  در این پرونده سیاه، گروهی دختر و زن خانه‌دار قربانی توطئه‌گری مردی شدند که در نقش مامور پست مقابل خانه‌های سوژه‌هایش می‌رفت و آنان را طعمه نیت شوم خود قرار می‌داد.  مرد تبهکار که همیشه چاقو به …

مرد جنایتکاری که در نقش پستچی ٤٠ زن خانه‌دار را قربانی دسیسه‌چینی‌هایش کرده بود، به اعدام محکوم شد.  در این پرونده سیاه، گروهی دختر و زن خانه‌دار قربانی توطئه‌گری مردی شدند که در نقش مامور پست مقابل خانه‌های سوژه‌هایش می‌رفت و آنان را طعمه نیت شوم خود قرار می‌داد.  مرد تبهکار که همیشه چاقو به همراه داشت هنگام فرار طلا و جواهرات زنان خانه‌دار را نیز به سرقت می‌برد.  این مرد نقش پستچی یا مامور اداره برق را به‌خوبی بازی می‌کرد، وارد ساختمان‌ها می‌شد و نقشه سیاه خود را به اجرا می‌گذاشت.  او هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد در مخفیگاهش در یکی از روستاهای شهرستان صومعه‌سرا به محاصره پلیس درآید.  او هنگامی که با زنان جوان که بعضی از آنان را تحت شکنجه قرار داده‌بود، روبه‌رو شد ادعا کرد بی‌گناه است و آنان اشتباه می‌کنند؛ ولی این پایان کار نبود.  سرنخ‌ها نشان می‌داد وی با دروغ‌پردازی‌هایش قصد گمراه کردن مسیر تحقیقات را دارد، ولی مرد تبهکار پس از گذشت چند روز لب به اعتراف گشود و همه اقدام‌های سیاه را پذیرفت.
پستچی قلابی که ٣٢‌سال دارد با جعل عناوین مامور پست و برق پس از ورود به خانه‌های طعمه‌های خود ضمن تهدید با چاقو و تیغ موکت‌بری، زنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.  او ٢ زن، یک پسر ٩ ساله و یک دختر ١٢ ساله دارد.  او که شیشه مصرف می‌کرد، در بازجویی‌ها گفت «پس از مصرف شیشه همه چیز  به صورت یک پرده در ذهنم شکل می‌گرفت و دست به این رفتارها می‌زدم».
١٩ دی‌ سال ٩٢ بود که خبر دستگیری مرد جوانی منتشر شد که با جعل عنوان مامور پست و مامور اداره آب، برق و گاز به خانه طعمه‌های خود می‌رفت.  با شکایت ٤٠ دختر و زن تهرانی پرونده در سیر مراحل قضائی قرار گرفت و سرانجام متهم توسط عوامل انتظامی از سوی ماموران اداره ١٦ آگاهی تهران دستگیر و به محکمه عدالت سپرده شد.
پس از رسیدگی پرونده اتهامی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.  در کیفرخواست صادره برای متهم با افساد‌فی‌الارض از طریق ارتکاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به ٤٠ نفر از دختران و زنان شوهردار تقاضای مجازات شده بود.  دادگاه طی ماده ٢٨٦ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ نامبرده را مفسدفی‌الارض تشخیص داد و به اعدام در ملأعام محکوم کرد. این حکم در دیوان عالی نقض شد و پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادگاه فرستاده شد.
یک پرونده سیاه
نخستين شکایت علیه متهم ٣٢ ساله سه ‌سال قبل مطرح شد. روز حادثه‌ زنی به ماموران پلیس خبر داد که از سوی مردی که خودش را مامور پست معرفی کرده بود مورد آزار قرار گرفته است.  او به ماموران گفت: «در ساعت ٤٥: ١٧ روز اول مرداد‌ سال ٩١ زنگ آیفون زده شد و جوانی حدودا ٢٥ ساله با معرفی خود به‌عنوان «مامور پست» مدعی شد که قصد تحویل دادن یک بسته پستی را دارد و من هم به قصد تحویل گرفتن بسته پستی سوار آسانسور شدم؛ اما زمانی که به طبقه همکف رسیدم و قصد داشتم تا از آسانسور خارج شوم، ناگهان این فرد را در پارکینگ مشاهده کردم و این درحالی بود که پیش از آن به هیچ عنوان در ورودی مجتمع را برای او باز نکرده بودم. هنوز از آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل در آسانسور نگه داشت و درحالی‌که اجازه بسته شدن در آسانسور را نمی‌داد، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد و نهایتا پس از سرقت گردنبند و مجروح کردن گردنم به سرعت از مجتمع خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ از محل متواری شد.
سرنوشت مشابه ٤٠ زن و دختر
پس از آن کارآگاهان به چهره نگاری تصویر «مامور دروغین اداره پست» پرداختند؛ شکایت‌های مشابه‌ای پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. شکات در اظهاراتشان با ارایه مشخصات مشابه و یکسان عنوان کردند که سارق جوانی حدودا ٢٥ ساله با قد بلند حدود ١٨٠ سانتیمتر و چشم و ابرو مشکی و با لباس‌های اسپرت بوده که با یک مورتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی از محل متواری شده است.
سرانجام با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم پرونده در یکی از روستاهای شهرستان صومعه‌سرا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت ٢٢ نوزدهم دی‌ ماه‌ سال ٩٢ وی را در یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
متهم وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت اتهام خودش را قبول کرد.  پس از انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها ٢٠ زن دیگر با حضور در پلیس آگاهی علیه متهم شکایت کردند. بررسی زندگی خصوصی این مرد هم نشان داد که او صاحب دو همسر و دو فرزند است و مدتی قبل در کارهای ساختمانی فعالیت داشته است. بعد از انجام بازجویی‌ها پرونده در دادسرای ناحیه ٢١ بررسی شد و متهم به هر ٤٠ تجاوز اقرار کرد.
اتهام افساد فی‌الارض
در کیفرخواست صادره برای «الف» متهم ٣١‌ ساله که با جعل عناوين مامور پست ٤٠ زن را مورد تعرض جنسی قرار داده‌ است با توجه به اقرار صریح متهم به تجاوز و بررسی این اقرار و تأیید مقرون ‌به ‌واقع ‌بودن آن و همچنین اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی درخواست اشد مجازات برای متهم داده شد.  این پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧١ دادگاه کیفری‌ استان تهران ارسال ‌شد؛ اما با توجه به اتهام افسادفی‌الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.
اعدام در ملاءعام
این پرونده به‌دلیل حجم بالای شکات و پس از انجام تحقیقات، از تاریخ ششم مهر ‌سال ٩٣ و در چندین نوبت به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. تا این‌که صبح دیروز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای متهمی که با جعل عنوان مامور پست، تهدید، سرقت اموال و تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران اقدام کرده بود، خبر داد. دادستان تهران اعلام کرد: دادگاه طی ماده ٢٨٦ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ نامبرده را مفسد فی‌الارض تشخیص داد و به اعدام در ملأعام محکوم کرد. جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: البته  این حکم در دیوانعالی نقض شد و پرونده برای رسیدگی و تحقیقات بیشتر به دادگاه فرستاده شد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا