شهرداری از ساختمان‌های نیمه‌کاره عوارض می‌گیرد

کمک یک‌میلیارد تومانی شورای شهر تهران به انتخابات مجلس در دویست‌وسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه اصلاح عنوان و مفاد مصوبه اخذ عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه‌کاره تصویب شد. شورای شهر تهران این تصمیم را با استناد به تبصره یکم ماده ٥٠ قانون مالیات بر ارزش افزوده و با عنایت به مفاد بند ١٤ …

کمک یک‌میلیارد تومانی شورای شهر تهران به انتخابات مجلس
در دویست‌وسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه اصلاح عنوان و مفاد مصوبه اخذ عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه‌کاره تصویب شد.
شورای شهر تهران این تصمیم را با استناد به تبصره یکم ماده ٥٠ قانون مالیات بر ارزش افزوده و با عنایت به مفاد بند ١٤ ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها به منظور کاهش زیان و خسارات ناشی از عملیات ساختمانی و محیط‌زیست سیما و منظر شهری، ایمنی عابران و امنیت شهر و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران گرفته است. براساس مصوبه دیروز شورای شهر تهران، شهرداری موظف است از ابتدای‌ سال ٩٥ برای آن دسته از ساختمان‌هایی که در مهلت قانونی مندرج در پروانه ساختمانی، عملیات آنها به اتمام نرسیده و نیمه‌کاره رها شده‌اند به ازای هر ماه پس از انقضای مهلت درج شده در پروانه عوارضی تحت عنوان هزینه تعلیق ساختمان‌سازی دریافت کند.
عوارض تعلیق با توجه به مرحله ساختمانی ملک تا دو‌ سال پس از اتمام مهلت قانونی مندرج در پروانه ساختمانی دریافت می‌شود و پس از گذشت دو‌ سال از اتمام مهلت قانونی مندرج در پروانه ساختمانی در صورت نیمه‌تمام بودن بنا، از ‌سال سوم به بعد، به ازای هر ‌سال تأخیر ١٠‌درصد افزایش به مبالغ محاسبه شده اضافه می‌شود.
در جلسه دیروز شورا اقبال شاکری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که ١٤‌سال در انتظار اصلاح این لایحه بوده‌ایم، گفت: جریمه‌ها باید به صورت واقعی‌تر باشد تا مردم بتوانند آن را پرداخت کنند.
در ادامه بررسی این لایحه احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران حمل‌و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: هیچ ساختمانی در شهر تهران دو ساله ساخته نمی‌شود که بخواهیم جریمه‌های سنگین به آن بیفزاییم.
در ادامه بررسی این لایحه معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران نیز گفت:  ١٠٢٣ ساختمان نیمه‌کاره در شهر تهران وجود دارد که قدمت این ساختمان‌ها مربوط به ٥٣‌ سال پیش بوده و همه آنها نیز جزو بافت فرسوده محسوب می‌شوند.
این عضو شورای شهر گفت:  ٨٠‌درصد ساختمان‌های نیمه‌کاره مربوط به ارگان‌های دولتی است و ٣٠‌درصد آسیب‌ها نیز در ساختمان‌های نیمه‌کاره رخ می‌دهد.
در بررسی این لایحه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد گودبرداری ساختمان قبل از صدور پروانه
ممنوع شود.
کمک یک‌میلیارد تومانی به انتخابات مجلس
اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز همچنین با یک فوریت طرح مساعدت مالی به منظور برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های ری و شمیرانات موافقت کردند.
به گفته مهدی چمران، رئیس شورا با توجه به این‌که بخشی از ری (منطقه ۲۰) و نیز بخشی از شمیرانات (تجریش) در تهران واقع شده و نیز با توجه به این‌که در بخش ری واقع در تهران ۴۸۸ شعبه رأی‌گیری و در بخش شمیرانات واقع در تهران ۱۶۰ شعبه رأی‌گیری وجود دارد بنابراین مساعدت‌ها می‌تواند در جهت برگزاری بهتر انتخابات انجام شود.
چمران افزود: در قانون هم آمده شهرداری‌ها می‌توانند برای برگزاری انتخابات کمک کنند. از این‌رو ما برای فرمانداری ری ۶۰۰‌ میلیون تومان و فرمانداری شمیرانات نیز ۴۰۰‌میلیون تومان
در نظر گرفته‌ایم.
در نهایت با رأی‌گیری به عمل آمده اعضای شورا به یک فوریت این طرح رأی موافق دادند.
ماجرای غذا و آبدارخانه  يك‌میلیاردی ادامه یافت…
دو روز پیش در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران در روز دوشنبه، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری از ١,٥‌میلیارد تومان هزینه غذا و آبدارخانه برای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انتقاد کرد. دیروز ناصر امانی، معاون برنامه‎‌ریزی و امور شورای شهرداری تهران سخنان رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر پایتخت، درخصوص هزینه ١.٥ میلیاردی پذیرایی در سازمان فرهنگی وهنری شهرداری را تکذیب کرد.
او گفت: بنده شخصا با دکتر حافظی صحبت کردم و به ایشان عرض کردم که این هزینه
١,٥ میلیارد تومانی تشکیلات و پذیرایی در سازمان فرهنگی اشتباه است.
وی افزود: به ایشان توضیح دادم که این ردیف بودجه ردیفی است که عنوانش تشکیلات و پذیرایی برای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است اما تمامی مراکز فرهنگی که زیرمجموعه این سازمان است را شامل می‌شود.
امانی تأکید کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران کتابخانه‌ها و فرهنگسراهای بسیاری را زیرمجموعه خود دارد که ١,٥ میلیاردتومان برای پذیرایی، برگزاری همایش‌ها و… برای کل این مجموعه‌ها در نظر گرفته شده است. به‌طوری که به صورت تقریبی برای هریک از این مجموعه‌ها زیر ١٠میلیون تومان هزینه برای برگزاری همایش‌ها، پذیرایی و… درنظر گرفته شده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا