چرا بیمارستان تأمین اجتماعی ایلام افتتاح نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «مهریار سلیمانی» در نشست خبری اظهار کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان ایلام پس از ۲۵ سال فعالیت هنوز ساختار کوچکی را دارد و خدمات درمانی را در قالب سه درمانگاه دی‌کلینیک ایلام، درمانگاه نوروزآباد و درمانگاه دهلران انجام می‌دهد. وی علت ساختار کوچک مدیریت درمان …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «مهریار سلیمانی» در نشست خبری اظهار کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان ایلام پس از ۲۵ سال فعالیت هنوز ساختار کوچکی را دارد و خدمات درمانی را در قالب سه درمانگاه دی‌کلینیک ایلام، درمانگاه نوروزآباد و درمانگاه دهلران انجام می‌دهد.

وی علت ساختار کوچک مدیریت درمان استان را کمبود فضا و نیروی متخصص اعلام کرد و گفت: باوجود واگذاری سهمیه‌ی ۵ پزشک متخصص به کادر درمانی در سال ۹۴، این افراد هنوز جذب نشده‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: تا دی‌ماه امسال بیش از ۱۲ هزار نفر توسط پزشک عمومی معاینه شده ، تعداد جراحی‌ها به ۲۳۷۹ مورد رسیده و تعداد ۳۸ هزار و ۸۴۲ نفر از خدمات دندان‌پزشکی بهره‌مند شدند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: درمانگاه شماره ۲ ایلام در حال پذیرش بیمار به‌صورت تلفنی است و بیماران می‌توانند حتی پزشک موردنظر را انتخاب کنند و عده‌ای نیز به‌صورت حضوری اقدام به دریافت ساعت ویزیت می‌کنند که این روش تجمیع بیمار در مراکز درمانی را از بین برده است.

وی در مورد یونیت‌های دندان‌پزشکی دی‌کلینیک ایلام گفت: بیشتر خدمات دندان‌پزشکی به‌صورت تلفنی پذیرش می‌شوند و در فضای بیمارستان تأمین اجتماعی ۴ یونیت با حضور متخصص فعال است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی ایلام ادامه داد: بیمارستان تأمین اجتماعی باید تاکنون افتتاح می‌شد یکی از مشکلات این است که شهرداری مجوز پروانه بهره‌برداری نمی‌دهد درصورتی‌که زمین بیمارستان و پروانه کار را خود شهرداری داده و حتی هزینه پروانه بهره‌برداری نیز واریز شده است اما شهرداری می‌گوید زمین بیمارستان تفکیک نشده و حاضر به همکاری با تأمین اجتماعی نیستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گفت: درمانگاه مهران در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و اعتبار ۴۸۸ میلیون تومان وارد فاز اجراشده اما درمانگاه «دره‌شهر» کماکان در تعیین زمینی به مساحت ۳ هزار متر باقی‌مانده که جذب اعتبار و اجرایی کردن طرح به سال ۹۵ موکول شده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا