رشد ۱۸۷درصدي کاربران اينترنت در ايران

به گزارش تسنیم، پایگاه بررسی جهانی وضع اینترنت اخیرا آمار مربوط به ضریب نفوذ و تعداد مشترکان کشورهای جهان را منتشر کرده است که بر این اساس آسیا با در اختیار داشتن ۲/۴۸درصد از کل کاربران اینترنتی دنیا مقام نخست را در میان قاره‌ها کسب کرده است. اروپا با ۱۸ درصد و آمریکای لاتین هم …

به گزارش تسنیم، پایگاه بررسی جهانی وضع اینترنت اخیرا آمار مربوط به ضریب نفوذ و تعداد مشترکان کشورهای جهان را منتشر کرده است که بر این اساس آسیا با در اختیار داشتن ۲/۴۸درصد از کل کاربران اینترنتی دنیا مقام نخست را در میان قاره‌ها کسب کرده است. اروپا با ۱۸ درصد و آمریکای لاتین هم با ۲/۱۰ درصد از کل کاربران دنیا در رده‌های بعدی ایستاده‌اند؛ خاورمیانه هم با در اختیار داشتن ۷/۳درصد از کاربران اینترنت دنیا بعد از آفریقا و آمریکای شمالی جای داده شده است.

براساس گزارش این مرکز، آسیا یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون کاربر اینترنت دارد و از این جهت در صدر جدول قرار گرفته است و بعد از آن اروپا با ۶۰۴ میلیون مشترک اینترنت قرار دارد.

تعداد کاربران اینترنت خاورمیانه تا نوامبر ۲۰۱۵ حدود ۱۲۳ میلیون گزارش شده و مجموع کاربران اینترنت دنیا روی عدد ۳ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ایستاده است.

آمار مربوط به بخش خاورمیانه نشان می‌دهد: ایران از منظر تعداد کاربران اینترنت رتبه نخست را با رقمی بالغ بر ۴۶ میلیون دارد و بعد از آن عربستان سعودی با ۱۸ میلیون کاربر اینترنت است.

عراق، امارات متحده عربی و سوریه هر کدام به ترتیب با حدود ۱۱، ۹ و۶ میلیون کاربر اینترنت در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

در این گزارش جمعیت ایران ۸۱ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۷۰ نفر در نظر گرفته شده که با ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاربر اینترنت، ضریب نفوذ ۲/۵۷ درصدی دارد.ایران همچنین ۳۸ درصد از تعداد کل کاربران اینترنت در خاورمیانه را تا این تاریخ داشته است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا