افزایش ۱۰.۴ درصدی اجاره‌ بهای مسکن

براساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی مؤظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروش که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کنند. …

براساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی مؤظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروش که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کنند.

با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (متوسط وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۱۱۷۴۴ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۰.۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور نسبت به دوره قبل ۲۱.۰ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۰ درصد، کاهش داشته است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۱۴۷۵۸ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۱.۲ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳.۰ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور نسبت به دوره قبل ۱۵.۱ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۴.۴ درصد،‌کاهش داشته است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۷۴ هزار و ۶۵۳ ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۷.۷ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور نسبت به دوره قبل ۲۱.۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹.۰ درصد کاهش داشته است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا