فیلم/ آمبولانسی که بیمار را به پمپ بنزین برد

بعد از چند دقیقه سوختگیری، آمبولانس راهی رشت شد اما همراهان مدعی هستند کادر اورژانس، باوجود اعلام قبلی پزشک معالج در لاهیجان، بیمار را بموقع نپذیرفتند. زمان این رویداد ششم بهمن ماه جاری و بیماری فرد، نارسایی قلبی و ریوی اعلام شده است. «وهاب ده هفت» فرزند این بیمار در مراجعه به خبرگزاری جمهوری اسلامی …

بعد از چند دقیقه سوختگیری، آمبولانس راهی رشت شد اما همراهان مدعی هستند کادر اورژانس، باوجود اعلام قبلی پزشک معالج در لاهیجان، بیمار را بموقع نپذیرفتند.


زمان این رویداد ششم بهمن ماه جاری و بیماری فرد، نارسایی قلبی و ریوی اعلام شده است.
«وهاب ده هفت» فرزند این بیمار در مراجعه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد که به علت تاخیر در اعزام و نیز پذیرش دیرهنگام اورژانس، پدرش براساس اعلام کادر پزشکی حدود ۱۲ دقیقه از دنیا رفته بود و باوجود اینکه کادر احیا از نجات وی ناامید شده بود، با دقت عمل و تعهد یک دانشجوی پزشکی، احیای بیمار جواب داد و به زندگی بازگشت.
وی مدعی شد: وقتی به بیمارستان رسیدیم نه تنها مسئولان اورژانس پدرم را پذیرش نکردند بلکه آنقدر ما را در این ساختمان و آن ساختمان بیمارستان به دنبال کارهای اداری فرستادند که پدرم پس از یک ساعت، هوشیاری خود را از دست داد و کارش به بخش احیای قلبی ریوی (CPR) کشید؛ گروه احیا حدود ۳۰دقیقه روی پدرم که در آن زمان اعلام می کردند از دست رفته، کار کرد.
ده هفت ادامه داد: تیم احیا کم کم ناامید شد و عوامل در حال ترک اتاق احیا بودند؛ تنها خانم دانشجوی دکتری دست از کار نکشید و توانست پدرم را پس از ۱۲ دقیقه و در کمال ناباوری کادر احیا، به زندگی بازگرداند که از وی کمال تشکر را داریم و نشان می دهد درجامعه پزشکی اگر یک عضو به هر علتی اهمالی در کارش داشته باشد، دیگران کار خودشان را با تعهد و دقت عمل انجام می دهند.
خانواده بیمار که پس از بازگشت دوباره پدرشان به زندگی آن هم توسط یک دانشجوی پزشکی متعهد خوشحال بودند موضوع سوختگیری آمبولانس حین رانندگی که غیرمعمول تلقی می شود و نیز آنچه آن را بی توجهی عوامل اورژانس بیمارستان در پذیرش بیمار خواندند، اظهار گلایه کردند.
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در رشت ادعای این فرد را پس از دریافت فیلم سوختگیری آمبولانس و مستندات پذیرش بیمار در بیمارستان، برای پاسخگویی، به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اطلاع داد.
فردین مهرابیان مدیر روابط عمومی این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از ایرنا برای پیگیری این موضوع گفت: با راننده خاطی آمبولانس بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان به علت کوتاهی در انجام وظیفه، برخورد قانونی شده است.
وی همچنین درباره نحوه پذیرش بیمار در اورژانس بیمارستان پاسخ داد: با توجه به تعداد بیماران مراجعه کننده و بستری بخش های مختلف بیمارستان رازی و شلوغی، هماهنگی بین بخشی برای نجات جان بیمار و تمهید تخت بستری خالی در اورژانس ICU و CCU مستلزم جابه جایی بیماران در بخش هاست که بندرت پیش می آید که زمان بر باشد.
مهرابیان تاکید کرد: تلاش حوزه درمان و بیمارستان ها بر این است که با فعال کردن هرچه بیشتر ستاد هدایت بیماران و واحد امور بیمارستانی، نسبت به رفع این مشکل اقدامات شایسته ای صورت گیرد تا این انتقال با حداکثر سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا