پارس جنوبی باید در دولت یازدهم به بهره برداری کامل برسد

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های موجود نیروهای مسلح در امر سازندگی کشور، گفت: باید سازوکار مناسب و چارچوب دقیقی برای نحوه ی همکاری و بهره‌مندی از توانمندی های نیروهای مسلح تعیین شود. وی با تاکید بر این‌که «ظرفیت‌ها و توانمندهای موجود نیروهای مسلح نباید نادیده …

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های موجود نیروهای مسلح در امر سازندگی کشور، گفت: باید سازوکار مناسب و چارچوب دقیقی برای نحوه ی همکاری و بهره‌مندی از توانمندی های نیروهای مسلح تعیین شود.

وی با تاکید بر این‌که «ظرفیت‌ها و توانمندهای موجود نیروهای مسلح نباید نادیده گرفته شود»، تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار برخی از مهمترین و اصلی‌ترین پروژه‌های کشور قرارگاه خاتم‌الانبیاء است و این قرارگاه تاکنون طرح‌های متعددی را در بخش نفت، گاز و آب به اجرا رسانده است.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح و بخصوص قرارگاه خاتم الانبیاء از امکانات، ماشین آلات و توان علمی و مهندسی خوبی برخوردار هستند که باید از این امکانات در جهت سازندگی و توسعه کشور استفاده شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم تامین منابع مالی برای تکمیل فازهای پارس جنوبی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم فازهای مختلف پارس جنوبی که مهمترین و بزرگترین پروژه ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری کامل برسد.

نوشته های مشابه

وی افزود: منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز باید هرچه زودتر تامین شود تا شاهد فعالیت کامل این پالایشگاه و تامین بنزین مورد نیاز کشور باشیم.

در این جلسه که با دستور کار بررسی استفاده از توانمندی های نیروهای مسلح برگزار شده بود، فرمانده ی قرار گاه خاتم الانبیاء نیز گزارشی از پروژه های در دست اجرا، میزان پیشرفت مگاپروژه های ده گانه ی قابل بهره برداری تا پایان دولت یازدهم، مصادیق فعالیت های قرارگاه در عرصه های مختلف کاری در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و مرتبط با عرصه های فعالیت قرارگاه و نیز پروژه های اولویت دار کشور در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی، آب، راه و ترابری، صنعت و معدن و ارتباطات ارائه کرد.

در این نشست که وزرای نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفت، اموراقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، معاونین رییس جمهور در امور اجرایی و مجلس، مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی و رییس هیات عامل صندوق توسعه ی ملی نیز حضور داشتند، نماینده ی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی های ارتش در امر سازندگی کشور ارائه کرد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توانمندی نیروهای مسلح، از آمادگی ارتش برای همکاری در جهت عمران و آبادانی کشور خبر داد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای بهره گیری از توانمندی نیروهای مسلح در جهت سازندگی کشور، مقرر شد کمیته ای با عضویت چند نفر از وزراء و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل و ساز و کار و چارچوب دقیقی برای چگونگی مشارکت نیروهای مسلح در عمران و آبادانی کشور به گونه ای که فضای فعالیت بخش خصوصی محدود نشود، تعیین گردد.

در پایان این نشست، گزارشی از سوی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقصاد مقاومتی در خصوص برگزاری اولین کنگره سالانه اقتصاد مقاومتی ارائه و اعلام گردید که هدف از برگزاری این کنگره یک روزه، اطلاع رسانی و تبیین برنامه ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا