« شاه مازندران» به تور پلیس افتاد

«محمود طالبی» را این روزها تقریبا همه می‌شناسند. البته با لقب شاه مازندران معروف شده است. شاه ترسناکی که حتی اسمش هم مردم را می‌ترساند. به‌خصوص مردم مازندران که با دیدن این کلیپ هر لحظه احساس می‌کردند اگر اسیر چنين شرور ترسناکی شوند چه بر سرشان می‌آید. شاه مازندران آن‌قدر معروف شد که سر زبان …

«محمود طالبی» را این روزها تقریبا همه می‌شناسند. البته با لقب شاه مازندران معروف شده است. شاه ترسناکی که حتی اسمش هم مردم را می‌ترساند. به‌خصوص مردم مازندران که با دیدن این کلیپ هر لحظه احساس می‌کردند اگر اسیر چنين شرور ترسناکی شوند چه بر سرشان می‌آید. شاه مازندران آن‌قدر معروف شد که سر زبان همه کاربران شبکه‌های اجتماعی افتاد و هرکس حتی برای یک‌بار هم که شده کلیپ ترسناک او را دیده بود. مرد درشت اندام و نیمه برهنه‌ای که در ویدیوهای کوتاه با عرض اندام به حریفان و نعره‌هایی تلاش می‌کرد خود را شاه مازندران بنامد. کلیپی که در آن این مرد قوی هیکل با خالکوبی‌های وحشتناکش، پسر شروری را به گروگان گرفته و مرتب با قمه او را کتک می‌زد، تهدید می‌کرد و کلمه‌های رکیکی بر زبان می‌آورد. این کلیپ دست به دست چرخید و جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. بعد از انتشار این کلیپ بود که اشرار دیگری از مازندران یک به یک رجزخوانی‌های خود را در قالب یک کلیپ ضبط کرده و در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند. جنگ داخلی بین اوباش مازندران راه افتاده بود، به طوری که هر بار یکی از آنها با خواندن کری‌ها و تهدیدهای ترسناک بقیه را تهدید می‌کرد. مردانی که با عرض اندام‌های توخالی و نعره‌های گاه و بی‌گاه تلاش می‌کردند جایگاهی خیالی برای خود ایجاد کنند.
عرض اندام در پستوی خانه شگرد این مردان بود که به گردن‌کشی و  باج‌گیری در شهرها مشغول هستند و عموما برای خودنمایی با اراذل دیگر بنای جنگ و گریز می‌گذارند. این‌جا بود که پلیس مازندران با تشکیل یک تیم ماموریت رسیدگی به این پرونده حساس را برعهده گرفتند و همه این گنده‌لات‌ها را یکی پس از دیگری در دام قانون گرفتار کردند. اما اصلی‌ترین آنها، یعنی شاه مازندران همچنان متواری بود و تلاش‌ها برای دستگیری او ادامه داشت. تا این‌که ماموریت این پرونده به پایان رسید و اصلی‌ترین مجرم این پرونده که با اتهام محاربه و فساد فی‌الارض تحت تعقیب بود، گرفتار شد. محمود طالبی پنجمین شروری بود که در هفته گذشته گرفتار قانون شد؛ مردی که خود را شاه مازندران نامید خیلی زود با خواست افکار عمومی تخت شاهی‌اش به پایین کشیده شد.
سردار مسعود جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران با اعلام خبر دستگیری «محمود» توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان بابل در بامداد دیروز، درباره جزییات آن گفت: «از همان زمان انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از قدرت‌نمایی و رجزخوانی عده‌ای شرور در شبکه‌های اجتماعی که موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده بود، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت. از آنجا که این تصاویر پخش شده در فضای مجازی مربوط به چند ماه گذشته بود، همه افرادی که اقدام به این اعمال مجرمانه کرده بودند، یک به یک دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. اما همچنان شاه مازندران متواری بود. با انتشار کلیپ این مرد شرور که در آن «محمود» خود را شاه مازندران معرفی کرده و با قدرت‌نمایی به ضرب و جرح یکی دیگر از اراذل و اوباش و مخالفان خود که نوعی اقدام درون‌گروهی بود، ٦ نفر از عوامل انتشار این تصاویر شناسایی شدند اما در عملیاتی ضربتی پنج نفر دستگیر و متهم اصلی متواری شد. بنابراین ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان بابل با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، نهایتاً متهم اصلی و همدست او به نام «هانی» را که در یکی از روستاهای حومه این شهرستان مخفی شده بودند، در عملیات ضربتی دستگیر کردند.»
فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه صحبت‌هایش گفت:  «متهم که دارای ١٥ سابقه کیفری و شرارت است، در بازجویی‌ها به انتشار کلیپ درگیری خود با یکی از اشرار معروف به نام «مهران» و سایر همدستانش برای رجز‌خوانی و مقابله با این پسر،  اعتراف کرد. او گفت که بعد از این اقدام به استان‌های تهران و البرز متواری شده بود. به همین دلیل پس از اعترافات وی، متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و سپس روانه زندان شدند.»
سردار مسعود جعفری‌نسب با اعلام این‌که اوباشی که دست به ضبط فیلم‌هایی از خود زدند جرات نداشتند تا در بین مردم و بیرون از خانه‌های‌شان دست به این عمل بزنند، گفت: «از سه‌سال گذشته تاکنون با اراذل و اوباش و سران آنها از سوی پلیس برخوردهای بسیار سخت شد که باعث ترس و وحشت آنها شده و برخی متهمان به ٢٥‌سال حبس محکوم شدند که در زمان آزادی از زندان نیاز به عصا دارند.»
وی با اشاره به این‌که بیشتر اوباش در مازندران جمع‌آوری شده و تحویل مقامات قضائی شدند، ادامه داد: «تنها یک نفر از این اراذل و اوباش به نام محمود طالبی متواری بود و در سوراخ موش خود مخفی شده بود.»
فرمانده انتظامی مازندران با تأکید بر این‌که همه سوراخ‌موش‌ها را برای اراذل و اوباش ناامن کرده‌ایم، گفت: «برای دستگیری این مرد پلیس در همه شهرهای مازندران وارد میدان شد و استان‌های همجوار را رصد کرد تا برخورد قاطعانه با این فرد درس عبرتی برای دیگران محسوب شود. چند روزی بیشتر طول نکشید که به وعده دستگیری این شرور عمل شد. حال نوبت دستگاه قضا مازندران، رئیس‌کل دادگستری مازندران و دادستان استان مازندران است که با سخت‌ترین صورت با آنها برخورد کنند.»
همچنین در ادامه علی مرادی، دادستان بابل دراین‌باره گفت:  «این مرد باعث ایجاد رعب و وحشت موجب ناامنی مردم در منطقه شده بود که دستگاه قضا برخورد بدون مسامحه‌‌ با وی را در دستور کار قرار داد. همچنین جرم این مجرم خطرناک محاربه است که درحال حاضر این مجرم برای بازسازی صحنه جرم به خانه‌اش در بابل منتقل می‌شود و سپس در اختیار مقامات قضائی قرار می‌گیرد.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا