افغانستان و پاکستان برای پایان جنگ تلاش زیادی می‌کنند

به گزارش پیام آفتاب و به نقل از «بی‌بی‌سی»، جنرال «جان کمبل» فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به زودی این سمت را واگذار خواهد کرد، گفت: در صورتی که در ماه‌های آینده مذاکرات صلح به نتیجه‌ای نرسد و پایان جنگ در افغانستان اعلام نشود، سال آینده مرگبار است. فرمانده ارشد آمریکا …

به گزارش پیام آفتاب و به نقل از «بی‌بی‌سی»، جنرال «جان کمبل» فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به زودی این سمت را واگذار خواهد کرد، گفت: در صورتی که در ماه‌های آینده مذاکرات صلح به نتیجه‌ای نرسد و پایان جنگ در افغانستان اعلام نشود، سال آینده مرگبار است.

فرمانده ارشد آمریکا در گفتگو با «بی‌بی‌سی» اظهارداشت: ظاهراً دولت افغانستان و پاکستان برای برقراری صلح و پایان جنگ تلاش زیادی می‌کنند که در این مدت به نتیجه‌ای دست یابند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، نفوذ طالبان در افغانستان گسترش یافته است.

«جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که میزان نفوذ طالبان برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۱ میلادی افزایش یافته است.

دور سوم مذاکرات چهار جانبه قرار است چند روز دیگر در پاکستان برگزار شود.

لازم است ذکر شود که طالبان افغانستان در کنفرانس «پگواش» که اخیر در «دوحه» قطر برگزار شد، پیش شرط‌هایی را اعلام کردند که بر اساس آن، خروج نظامیان خارجی، آزادی زندانیان طالبان، خروج اسامی آنها از لیست سیاه و ایجاد حکومت از مهمترین آن است.

کمبل ۱۸ ماه پیش به عنوان فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان منصوب شد و قرار است جنرال «نیکلسون» جانشین وی شود.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا وی را به عنوان جانشین کمبل به مجلس سنای این کشور معرفی کرده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا