برنج ایرانی علاوه بر ارگانیک بودن آلودگی هم ندارد

کمال علیپور خنکداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید برنج در کشور، تصریح کرد: برنج های دانه بلند خارجی در مزارع قد نمی کشند بلکه با دستگاه های فراوری تغییر شکل می دهند و بنام “برنج دانه بلند” به فروش می رسانند. واردات برنج کمر تولید داخلی را می …

کمال علیپور خنکداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید برنج در کشور، تصریح کرد: برنج های دانه بلند خارجی در مزارع قد نمی کشند بلکه با دستگاه های فراوری تغییر شکل می دهند و بنام “برنج دانه بلند” به فروش می رسانند.

واردات برنج کمر تولید داخلی را می شکند/تبدیل شدن اراضی کشاورزی به زمین های کشت گوجه سبز و مرکبات خبر خوبی برای اقتصاد کشاورزی نیست

نماینده مردم قائمشهر ،سواد کوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمین های کشت برنج تبدیل به باغ مرکبات می شوند، یادآورشد: زمین های مرغوب شالیزاری چرا باید برای تولید مرکبات در نظر گرفته شود،این امر انگیزه برنج کار را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه واردات برنج کمر تولید داخلی را می شکند، تصریح کرد: دولت نباید اجاره ورود کالاهای مشابه خارجی در زمان تولید داخلی بدهد.

افزایش امکانات کشاورزی به سادگی تولید برنج را افزایش می دهد

علیپور خنکداری ،تصریح کرد:فاصله میان اراضی کشاورزی برای عبور ومرور تجهیزات کشاورزی باید افزایش یابد تا محصول سریعتر به بازار هدف برسد و این در حالی است که تا پایان برنامه پنجم باید تمام جاده های ما شن ریزی می شد که متاسفانه هنوز این مهم بطورکامل عملیاتی نشده است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ، ادامه داد:چاه های محوری ما در صنعت کشاورزی هنوز با گازوئیل کار می کنند و اگر این مشکلات رفع شود با توجه به شالیزاری بودن اراضی می توانیم هر کاشت برنج را نیز از یک بار به سه بار افزایش دهیم،بنابراین با افزایش امکانات کشاورزی می توانیم به سادگی تولید برنج را افزایش دهیم.

علیپور با بیان اینکه زهکشی و هدررفتن در راضی کشاورزی باید کنترل شود،تصریح کرد: منابع آبی به سادگی در کانال های قدیمی آب از بین می روند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تبدیل شدن اراضی کشاورزی به زمین های برای کشت گوجه سبز نمی تواند خبر خوبی برای اقتصاد کشاورزی باشد، یادآورشد: تغییر اراضی شالیزاری به زمین های محصولات سیاه ریشه ای از قبیل گوجه سبز و هلو تولید برنج را وارد مشکلات بی شماری می کند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا