نخستین تقلب فنی در ورزش دوچرخه‌سواری

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از یورو اسپورت، این موتور الکتریکی در فریم دوچرخه یک دوچرخه‌سوار نوجوان به نام «فمکه فان دن درایشه» یافت شده است. او با این دوچرخه در مسابقات قهرمانی جهان سیکلو کراس در بلژیک شرکت کرده بود. برایان کوکسن، رییس اتحادیه دوچرخه‌سواری در کنفرانس خبری جدیدش گفت: کاملا مشخص است …

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از یورو اسپورت، این موتور الکتریکی در فریم دوچرخه یک دوچرخه‌سوار نوجوان به نام «فمکه فان دن درایشه» یافت شده است. او با این دوچرخه در مسابقات قهرمانی جهان سیکلو کراس در بلژیک شرکت کرده بود.

برایان کوکسن، رییس اتحادیه دوچرخه‌سواری در کنفرانس خبری جدیدش گفت: کاملا مشخص است که این یک نوع تقلب فنی بوده است. یک موتور در دوچرخه پنهان شده بود. فکر نمی‌کنم که این مساله سری باشد.

فمکه فان دن درایشه ۱۹ ساله که در مسابقات قهرمان جهان زیر ۲۳ سال شرکت کرده بود، اتهام تقلب را رد کرد و در حالی که گریه می‌کرد به شبکه تلویزیونی اسپورزا گفت: این دوچرخه مال من نبود. متعلق به یکی از دوستانم بود و شبیه به دوچرخه من بود. دوستم یکشنبه مسابقه داده بود. مکانیک تصور کرده بود که این دوچرخه من است. آن را تمیز کرد و برایم آماده کرده بود. می دانم مشکل بزرگی برایم پیش آمده است اما کار اشتباهی نکردم. در دوچرخه‌سواری که مشکلات مربوط به دوپینگ مدت‌هاست که مطرح شده، خبر استفاده از دوچرخه موتوردار خیلی سریع پخش شد.

اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری سال گذشته درباره این نوع تقلب قانون‌هایی گذاشت. دوچرخه‌سواری که مرتکب این جرم شود حداقل ۶ ماه محروم می‌شود و ممکن است بین ۲۰ هزار تا دو هزار فرانک جریمه شود.

در فصل گذشته، دوچرخه ها از سوی اتحادیه کاملا بررسی شدند. کوکسن درباره این مساله افزود: مدتی طولانی ماجراهایی در این باره می‌شنیدیم. من و UCI هر دو متعهد شدیم از دوچرخه‌سواران پاک، حمایت و حفاظت کنیم و مطمئن باشیم که دوچرخه‌سواران برتر در مسابقات پیروز می‌شوند. دیروز برای تمامی کسانی که می‌خواهند دوپینگ کنند، پیامی فرستادیم. شما را پیدا و جریمه خواهیم کرد زیرا تکنولوژی لازم برای تشخیص این نوع تقلب را داریم.

خبر تقلب در مسابقات جهانی سیکلو کراس، ترسی را در تیم دوچرخه‌سواری بلژیک ایجاد کرد. مربی فمکه فان دن درایشه اعلام کرد رابطه‌اش با این دوچرخه‌سوار تمام شده است. مدیر تیم دوچرخه‌سواری انگلیس نیز اعلام کرد: همه دوچرخه‌سواران نمی دانند چه اتفاقی افتاده است. این مساله به بدی دوپینگ است. فقط این دختر مقصر نیست. شخصی این موتور را در دوچرخه جا گذاشته است. باید ببینیم آیا در دوچرخه دیگری نیز این موتور جاسازی شده است یا خیر.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا