خانه ای در جستجوی آفتاب! +عکس

در این طراحی از فتوولتائیک‌ها استفاده شده که با نور خورشید حرکت کرده و انرژی جذب می‌کنند. سرپرست این پروژه Guilherme Silva اظهار کرد: این اولین نمونه منزل خورشیدی چرخشی در مادرید است که مکانی برای زندگی بهتر با روشی پایدار ارائه می‌دهد. وی افزود: این منزل با الهام از گل‌های آفتابگردان طراحی شده و …

در این طراحی از فتوولتائیک‌ها استفاده شده که با نور خورشید حرکت کرده و انرژی جذب می‌کنند. سرپرست این پروژه Guilherme Silva اظهار کرد: این اولین نمونه منزل خورشیدی چرخشی در مادرید است که مکانی برای زندگی بهتر با روشی پایدار ارائه می‌دهد.

وی افزود: این منزل با الهام از گل‌های آفتابگردان طراحی شده و دارای حرکت چرخشی ۱۸۰ درجه در طول روز و چرخش فتوولتائیک‌های سقفی دارای زاویه ۹۰ درجه بوده که وضعیت خود را با توجه به نور خورشید تغییر می‌دهند، این چرخش‌ها موجب تولید ۲۵۰۰۰ کیلووات ساعت الکتریسیته می‌شود که این میزان پنج برابر بیشتر از نیاز منزلی با اندازه ساخته شده است.

این خانه برای استفاده از انرژی نور خورشید می‌چرخد/در جستجوی آفتاب

در برنامه‌ریزی اولیه انجام شده برای دریافت انرژی خورشیدی مشخص شد با چرخش روزانه ،حدود ۶ لامپ ۶۰ واتی به مدت یک ساعت روشن خواهد شد، چرخش این منزل به گونه‌ای طراحی شده که در روزهای تابستان و آفتابی از تاثیرات نور و سایه با سیستم خنک‌کننده حفظ شود، در زمستان نیز سقف در طول محور فوقانی ساختمان حرکت کند تا نور بیشتری دریافت کند.

به عنوان مثال آشپزخانه کوچک‌تر از بقیه بوده و مناسب افراد در قرن ۲۱ است که به ندرت در زمان صبحانه در کنار هم حضور دارند و در هنگام شب که افراد خانواده در کنار هم هستند اتاق نشیمن مکان مناسبی است.

در پرتغال زمان جنب و جوش افراد برای کار روزانه در زمستان ۹ ساعت و در تابستان ۱۵ ساعت است و افراد می‌توانند با توجه به آن چرخش ساختمان را با نظر خود تنظیم کنند، البته این چرخش ساختمان موجب آشفتگی در ساختمان مانند شکسته شدن ظروف نخواهد شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا