خاوری توسط پلیس کانادا شناسایی شد + فیلم

سردار مسعود رضوانی در نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده خاوری، اظهار داشت: با پیگیری‌های ما پس از صدور اعلان قرمز پلیس اینترپل برای این فرد و ارائه آدرس دقیق وی در کانادا، خاوری مورد شناسایی پلیس کانادا قرار گرفت و در حال حاضر در حال پیگیری دستگیری و استرداد وی …

سردار مسعود رضوانی در نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده خاوری، اظهار داشت: با پیگیری‌های ما پس از صدور اعلان قرمز پلیس اینترپل برای این فرد و ارائه آدرس دقیق وی در کانادا، خاوری مورد شناسایی پلیس کانادا قرار گرفت و در حال حاضر در حال پیگیری دستگیری و استرداد وی هستیم.

وی گفت: در آخرین پیگیری‌های ما پلیس کانادا عنوان کرده است که پرونده خاوری برای مقامات قضایی کشور کانادا ارسال شده و ما می‌بایست پیگیری‌های خود را از سوی مراجع قضایی دنبال کنیم.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا گفت: سازمان اینترپل به ما اعلام کرده که ما باید از طریق وزارت خارجه و از روش‌های دیپلماتیک و با بهره‌مندی از معاضدت‌های قضایی، پیگیری پرونده خاوری را انجام دهیم.
سردار رضوانی خاطرنشان کرد: ما از پلیس کانادا درخواست کرده‌ایم تا بتوانیم تیمی را به این کشور اعزام کرده تا به‌صورت مستقیم ناظر بر روند رسیدگی به پرونده خاوری باشیم.
وی افزود: من در سه سال اخیر دو بار با همتای خود در پلیس اوتاوا صحبت کردم و عنوان کردند که پناه دادن به مجرمین نه‌تنها به‌ضرر کشور محل جرم بلکه به‌ضرر کشور پناهنده مجرمین نیز هست.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا اظهار داشت: شاهد این ضرر انجام اقدامات تروریستی اخیر در کشور استرالیا است که هفت سال پیش از اقدام تروریستی این تبعه ایرانی مدارک کلاهبرداری وی را در اختیار پلیس قرار دادیم ولی پلیس این کشور هیچ پاسخی به این موضوع نداده بود.

محمود رضا خاوری متولد ۱۳۳۱صادره از خرم آباد و دارای تبعیت دوگانه ایران و کانادا است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران تا مقطع لیسانس در رشته حقوق و تا مقطع فوق لیسانس حقوق در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساند.

خاوری در سال‌های گذشته مشاغل مختلف مدیریت در بانک‌های صنعت و معدن و سپه داشته و آخرین مقام او مدیریت عامل بانک ملی ایران بوده است. خاوری در دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، موسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس کرده است. او در هفته اول مهر ماه ۱۳۹۰ از مقام مدیریت عامل بانک ملی ایران به خاطر مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن و همچنین دست داشتن در فساد بزرگ استعفا داد و به کانادا فرار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا