زایمان یک پلنگ در پارک گلستان +عکس

روز دوشنبه ۹۴/۱۱/۵ در اتفاقی نادر، کار‌شناسان موسسه حیات وحش میراث پارسیان به همراه قاسم سعدی‌زاده فرمانده ناحیه دو پارک ملی گلستان موفق به مشاهده و عکسبرداری از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان شدند. با توجه به زمان زادآوری پلنگ، مشاهده توله پلنگ تازه متولد شده در این زمان از …

روز دوشنبه ۹۴/۱۱/۵ در اتفاقی نادر، کار‌شناسان موسسه حیات وحش میراث پارسیان به همراه قاسم سعدی‌زاده فرمانده ناحیه دو پارک ملی گلستان موفق به مشاهده و عکسبرداری از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان شدند.

با توجه به زمان زادآوری پلنگ، مشاهده توله پلنگ تازه متولد شده در این زمان از سال رخدادی غیرمعمول است.

از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان تصویربرداری شد

حامد ابولقاسمی در این باره می‌گوید: «در اولین روز کاری دور جدید دوربین گذاری برای بررسی وضعیت جمعیت پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان، در ساعت ١۴:۴۵ در منطقه لهندر در کمال تعجب با یک توله پلنگ تنها که توسط مادرش در نقطه ای مخفی شده مواجه شده و از آن عکسبرداری نمودیم. پس از آن منطقه را بدون هیچ گونه دخالتی به منظور مراجعت مادر این توله پلنگ ترک کردیم.»

از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان تصویربرداری شد

با توجه به زمان جفت گیری شناخته شده از پلنگ، مشاهده این توله، اتفاقی بسیار نادر و عجیب است. در حالت معمول توله‌هایی با این سن در فصل بهار مشاهده می‌شوند.

از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان تصویربرداری شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا