شوراي نگهبان اميد‌‌‌‌‌‌‌ را بازگرد‌‌‌‌‌‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌

اميد به دولت با اتكا به ملت یادگار امام (س) با تأکید بر لزوم توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی‌گفت: امروز در نیمه دوم راه دولت هستیم و چشم‌ها به عزم دولت است که باز هم به اتکاء به اراده و وحدت ملی مشکلات را هم در عرصه‌های اقتصادی و هم در عرصه سیاسی از …

اميد به دولت با اتكا به ملت
یادگار امام (س) با تأکید بر لزوم توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی‌گفت: امروز در نیمه دوم راه دولت هستیم و چشم‌ها به عزم دولت است که باز هم به اتکاء به اراده و وحدت ملی مشکلات را هم در عرصه‌های اقتصادی و هم در عرصه سیاسی از پیش پای کشور بردارد.وی افزود: به لطف خدا رئیس جمهور ما را به عنوان یکی از فرزندان امام (س) و سربازان این مسیر می‌داند و نیز ایشان به کارهایی که در پیش دارند امیدوار هستند.حسن خمینی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، تأکید کرد: امیدوارم که انتخابات پیش رو انتخابات مبارکی باشد و یک بار دیگر بتواند حضور عمومی مردم را باعث شود و با اتکاء به آن بتوانیم روزهای خوبی را در جامعه داشته باشیم.

رئیس جمهور كه طبق روال سال‌هاي گذشته در آستانه ورود تاريخي رهبركبيرانقلاب براي تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی به حرم مطهر حضرت امام(س) رفته بود با اشاره به مسائل مختلف مربوط به انتخابات تاكيد كرد، نبايد اميد را از مردم گرفت.روحاني تاكيد‌كرد:حضور مردم در انتخابات کارساز خواهد بود، هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد و در هیچ شرایطی نباید به صندوق های آرا پشت کنیم. روحانی افزود: اگر حضور مردم در صندوق آرای خرداد ۹۲ نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و پایان تحریم را تجربه نمی کردیم.وي با تاكيد بر اينكه باید همان راه ادامه یابد، گفت: مردم ما در هر شرایطی باید پای صندوق های آرا بشتابند و بهترین ها را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزینند.محور سخنان رئيس‌جمهور را در زير مي‌خوانيد:
امام از  زبان روحاني
روز ورود امام (س) بعد از سال ها تبعید در ترکیه، نجف و پاریس به ایران روز به یادماندنی در تاریخ این کشور بود. ۱۲و ۲۲ بهمن و دهه فجر بخشی از تاریخ این سرزمین است که به عنوان بیان هویت این ملت و این تاریخ می تواند باشد.
همواره در میان همه ملت ها مقاطعی از تاریخ، شخصیت های استثنایی هویت آن ملت را ساخته‌اند. هم دهه فجر، ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن اینچنین است و هم امام بزرگوار راحلمان و رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی یک شخصیت استثنایی در تاریخ این سرزمین بود.
راه و اصول امام همواره برای ما راهگشا و راهنما خواهد بود.  شجاعت و ایستادگی امام(س) در برابر استبداد و قدرت های بزرگ و استعمار، شهامت و شجاعت امام در بازنگری و تغییر، در جنگ و مقاومت، در صلح و اجرای شرایط جدید پس از جنگ در کشور، همه آنها برای ما درس آموز بود. البته امروز هم رهبری شجاع و مدبر همان مسیر و راه را ادامه می دهد و ما دیدیم فتوای سیاسی ایشان بر حق الناس بودن رای مردم و فتوای سیاسی ایشان در نرمش قهرمانانه تا چه حد در ایجاد شرایط نوین در کشور راهگشا و تاثیرگذار بود.
قدرت ایمان و دین که در آن مقطع از دیدگاه شرق و غرب، قدرت به حساب نمی آمد و فکر می کردند دوران دین برای همیشه سپری شده است، امام قدرت ایمان و دین را به رخ جهانیان کشاند و نشان داد چگونه قادر است انقلاب بزرگ را به ثمر برساند و چگونه با قدرت دین و ایمان می توان تخت استبداد و استعمار را در این جامعه و سرزمین سرنگون کرد.
آزادي به معناي هرج ومرج نيست
اساس راه امام بازگشت عزت به این کشور بود. انقلاب امام و انقلاب اسلامی همان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است. آزادی نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، تصمیم، انتخابات و آزادی برای اداره کشور و استقلال نه به معنای انزوا که به معنای نهی استیلای دیگران است که ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز؛ نه انزوا را می پذیریم و نه هضم در جامعه غربی را قبول می کنیم.
امام از روز اول به ما یاد داد که دین و دین سالاری در کنار مردم سالاری هست و خواهد بود.
امام خود در بیانی دیگر فرمود که پایگاه ملی داشته باشید، کاری کنید که دل مردم را به دست آورید و با پشتیبانی مردم می توانید این نظام را حفظ کنید. امام صریح به ما گفت که جمهوری اسلامی ایران با رای مردم بوده و رئیس جمهوری و رئیس مجلس با رای مردم بوده و همه امور به دست مردم است.
این جمله امام برای ما روشن می کند که پایه این نظام در چارچوب احکام، مقررات اسلامی و رای و نظر مردم است.
تفسيربرجامي دهه فجر
امسال خوشبختانه ایام پیروزی انقلاب و دهه فجر از یک سو با پیروزی مردم با منطق و استدلال در برابر ۶ قدرت جهان مقارن شد و پایان یافتن تحریم ها و از بین رفتن زنجیرهای فشار و تحریم نا به جا نسبت به این کشور، همگام شد.
امسال ایام پیروزی انقلاب همچنین همراه و همزمان شد با احترام بیشتر جهانیان نسبت به ملت ایران و از طرف دیگر مقارن با ایام پیش روی دو انتخابات بسیار مهم است.
رابطه احترام به بيت‌امام و خود امام(س)
این ایام مبارک را به ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و بیت مکرم حضرت امام (س) تبریک می‌گویم. بیت امام (س) در نهضت، انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و پس از آن در استقرار این نظام زحمت های بسیاری کشید، بار مسئولیت سنگینی بر دوش گرفت و عزیزان بسیاری را در این راه تقدیم کرد.
احترام به امام(س) احترام به راه، اصول و بیت امام(س) است. این ایام مبارک را به این بیت مکرم به‌ویژه یادگار عزیز، عالم، دانشمند و فرهیخته امام (س)، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تبریک می گویم.
ما در اینجا در کنار حرم امام (س) و این مرقد مطهر بار دیگر پیمان می بندیم که راه امام (س) را ادامه خواهیم داد و مسیر برحق او را از یاد نخواهیم برد.
استفاده‌جناحي از امام(س) ممنوع
افکار، راه و اصول امام (ره) یک مجموعه است، نباید بخشی را گرفت و بخشی را فراموش کرد. از سخنان امام نباید به‌عنوان ابزار جناحی و گروهی استفاده کرد، باید همه روزهای یک درخت طیبه مثمر ثمر برای ملت را دید. مرتب، تصویر زمستانی درخت را نشان دادن بحق نیست. این درخت بهار و تابستان هم دارد و بر شاخسار پر میوه آن باید توجه کرد.
توصيه به شوراي نگهبان
این روزها روزهایی است که انتظار این است از طرفی شورای محترم نگهبان امید بیشتری به جامعه ما برگرداند و مردم با فضای بازتر، توان انتخاب بیشتر و رقابت گسترده تری در انتخابات ۷ اسفند مواجه باشند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا