صدور حکم حبس الکترونیکی برای دو مجرم

به گزارش موبنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در قزوین گفت : برای اجرای این طرح مقدمات لازم ازجمله طراحی سیستم ها، اتاق کنترل و نظارت سازمان زندان ها انجام شده است و تا ۱۰ روز آینده اولین حکم صادر شده از سوی دادگاه های تهران اجرایی خواهد شد. وی گفت …

به گزارش موبنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در قزوین گفت : برای اجرای این طرح مقدمات لازم ازجمله طراحی سیستم ها، اتاق کنترل و نظارت سازمان زندان ها انجام شده است و تا ۱۰ روز آینده اولین حکم صادر شده از سوی دادگاه های تهران اجرایی خواهد شد.
وی گفت که هدف از این طرح کاهش جمعیت زندانیان است و بر اساس قوانین و مقررات آیین دادرسی کیفری این طرح می تواند برای جرایم رتبه های پنج تا هشت صادر و اجرا شود.
شهریاری افزود: طرح حبس الکترونیکی نیازمند آیین نامه ویژه ای است که پس از ارسال به رئیس قوه قضاییه و تایید آن و طی مراحل آزمایشی در استان تهران و سنجش کارایی و رفع نقایص آن، در گستره وسیع تری از کشور اجرا خواهد شد.
وی گفت : در قانون جدید مجازات اسلامی به قضات اجازه داده شده در برخی مجازات ها به جای حبس، حکم مراقبت الکترونیکی را صادر کنند.
به گفته معاون قوه قضاییه برای اجرای این طرح دستبندهایی طراحی شده تا محدوده تردد فرد خاطی از طریق آنها لحظه به لحظه کنترل شود که این محدوده طبق حکم صادره می تواند شامل خانه، محله، شهر، استان و محدوده جغرافیایی تعیین شده باشد.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا