کارگاه آموزشی HSEE در گالیکش برگزار شد

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گالیکش گفت: کارگاه آموزشی HSEE به‌صورت مشترک بین شهرستان‌های گالیکش و مینودشت با حضور مسئولین ادارات محیط‌زیست، بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در سالن اجتماعات فرمانداری گالیکش برگزار شد. ۱feuiqwdd …

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گالیکش گفت: کارگاه آموزشی HSEE به‌صورت مشترک بین شهرستان‌های گالیکش و مینودشت با حضور مسئولین ادارات محیط‌زیست، بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در سالن اجتماعات فرمانداری گالیکش برگزار شد.

۱feuiqwdd 1

حسن رزاقی افزود: این کارگاه باهدف آشنایی مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری با تعاریف مفاهیم، دستورالعمل‌های مرتبط با امور بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی برگزار شد.

وی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت موضوع ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی در صنایع تولیدی، معادن و واحدهای تجاری مرتبط با موضوع hsee در وزارت صنعت معدن و تجارت زیر نظر مستقیم مقام عالی وزارت گسترش و تلاش می‌کند کل سیستم را به سمت افزایش بهره‌وری، بهبود مستمر و توسعه پایدار هدایت نماید.

به گفته رزاقی فلسفه hsee در صنایع و سازمان‌ها به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت به محیط‌زیست، تجهیزات و تأسیسات، به صفر رساندن خسارت و آسیب‌ها از طریق حذف شرایط ناامن و ارتقاء سلامت افراد و مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با آن برای کلیه واحدهای صنعتی، معدنی، اداری و شرکت‌های تابعه وابسته به واردات صنعت، معدن و تجارت لازم‌الاجرا است.

رزاقی بیان داشت با توسعه صنایع حوادث ناشی از کار، آلودگی محیط‌زیستی، حوادث ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی می‌تواند به یک بحران تبدیل گردد. در استان گلستان طی ۵ سال گذشته حدود ۲۳ درصد حوادث اتفاق افتاده کارگاه‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی تصریح کرد: علت اصلی حوادث ناشی از عدم نظارت و بی‌احتیاطی بوده که با آموزش مدیران و تعیین مسئولین hsee در صنعت و معدن و واحدهای تجاری می‌توان حوادث را به حداقل رساند.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت گالیکش گفت: ازجمله مزایای اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با hsee می‌توان به کاهش هزینه، افزایش سودآوری، جلوگیری از خطرات و صدمات جانی افراد شاغل در آن حرفه دانست.

در ادامه این کارگاه هر یک از مسئولین ادارات کار تعاون و رفاه اجتماعی محیط‌زیست و شبکه بهداشت قوانین و مسائل مرتبط با موضوعات hsee را آموزش دادند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا