محتوای اقتصاد مقاومتی باید در تصمیمات عملیاتی دیده شود

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني در جلسه شوراي راهبري اقتصاد مقاومتي استان با بيان اين كه موضوع اقتصاد مقاومتي بر اساس دستورالعمل ابلاغي مقام معظم رهبري بايد متفاوت از شرح وظايف گذشته، حال و آينده دستگاه هاي اجرايي مورد توجه قرار گيرد، اظهار …

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني در جلسه شوراي راهبري اقتصاد مقاومتي استان با بيان اين كه موضوع اقتصاد مقاومتي بر اساس دستورالعمل ابلاغي مقام معظم رهبري بايد متفاوت از شرح وظايف گذشته، حال و آينده دستگاه هاي اجرايي مورد توجه قرار گيرد، اظهار داشت: هر دستگاه اجرايي ماموريت دارد محتواي اين دستورالعمل را در بيشتر از گذشته به كار گيرد.
وي با تاكيد بر اين كه دستورالعمل ابلاغي مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي بايد مبناي عملكرد مديران بوده و بر اساس آن اقدام به ارائه گزارش كنند، ادامه داد: اقداماتي كه بر اساس شرح وظايف دستگاه ها به صورت معمول انجام گرفته است نمي تواند مصداق اقتصاد مقاومتي معرفي شود.
استاندار فارس با بيان اين كه انتقال تكنولوژي به داخل كشور مصداق عمل به اقتصاد مقاومتي و مبتني بر دستورالعمل ابلاغي مقام معظم رهبري در اين زمينه است، ادامه داد: بر اساس اين دستورالعمل فعاليت هاي دانش بنيان كه با ارائه دانش نو صورت مي گيرد در راستاي اقتصاد مقاومتي است.
مهندس افشاني افزود: در اقتصاد مقاومتي سرمايه گذاري ها بايد با نگاه به صادرات خارج از كشور صورت گيرد و بر اين اساس به كارگيري فناوري هاي نوين و كسب سهم بازار براي صادرات محصولات به خارج از كشور از الزامات به شمار مي رود.
وي گفت: معرفي ظرفيت ها و توانمندي هاي استان فارس از رسانه ملي داراي اهميت فراواني است و مديران اجرايي بايد با اهتمام به اين موضوع نسبت به ايجاد چشم انداز مناسب و زمينه سازي جلب سرمايه گذاري و اشتغال در استان تلاش كنند.
استاندار فارس تاكيد كرد: اين استان بايد فراتر از شعارها از شرايط پس از اجرايي شدن برجام بيشترين بهره برداري را داشته باشد.
گفتني است در اين جلسه ساختارهاي اداري و فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي استان در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا