دانشمندان برای اولین بار در دنیا پیوند سر میمون انجام دادند

به گزارش ایلنا، میمون آزمایشگاهی بعد از عمل جراحی قادر به حرکت بود و پزشکان مغز ستون فقرات میمون را بازسازی کردند. با توجه به اینکه عمل جراحی موفقیت آمیز انجام گرفت، اولین پیوند سر انسان را می تواند اواخر سال ۲۰۱۷ انجام داد و یک پزشک جراح مغز و اعصاب اهل ایتالیا به نام …

به گزارش ایلنا، میمون آزمایشگاهی بعد از عمل جراحی قادر به حرکت بود و پزشکان مغز ستون فقرات میمون را بازسازی کردند.

با توجه به اینکه عمل جراحی موفقیت آمیز انجام گرفت، اولین پیوند سر انسان را می تواند اواخر سال ۲۰۱۷ انجام داد و یک پزشک جراح مغز و اعصاب اهل ایتالیا به نام سرژیو کاناورو عمل ا انجام خواهد دارد. با این حال، محل انجام عمل هنوز مشخص نیست و احتمالا در چین صورت خواهد گرفت. چین تصمیم دارد این عمل را انجام دهد زیرا می خواهد جایزه نوبل را از آن خود کرده و اثبات نماید که قدرت بزرگ جهانی در حوزه علم است. سرژیو کاناورو می گوید که این کار رقابت در حوزه علم پزشکی است.

برای انجام عمل مذکور سر بیمار و بدن داوطلب را تا منفی ۱۵ درجه سرد می کنند. سپس رگ ها و نخاع را می برند و کارهای بعدی انجام می گیرد. پس از این کار سر را روی بدن داوطلب با کمک سلول های ویژه متصل می کنند.

بیمار یک ماه با وضعیت سر مصنوعی خواهد بود و بعد از آن دوره یک ساله بازتوانی را پشت سر می گذارد. این عمل بحث و اختلاف نظرهایی زیادی در دنیای پزشکی به راه انداخته و انتقادات زیادی به آن وارد شده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا